Start > Körkortsforum > Orkar snart inte mer...

Orkar snart inte mer...

Gäst 2018-12-02 14:58 ! Citera #
Hej!

Jag har kuggat 5 ggr på teoriprovet nu och vet inte vad jag kan göra mer... jag har aldrig i mitt liv pluggat så mycket inför ett prov, så intensivt och repeterande. Böcker, videor, elevfentralen, forum .. tja, nästan allting. Försöker, precis som alla andra säger, inte memorera frågorna, men istället lära sig allting på en djupare nivå. Känner sån press eftersom alla mina vänner och klasskamrater klarade på första försöket, även uppkörning- där jag fortfarande inte har mycket självförtroende på ... och så är man äldst i klassen haha... :(
Tola 2018-12-02 20:46 ! Citera #
GE ALDRIG UPP!

Var i exakt samma situation som dig, i princip alla man kände tog körkortet medan man själv satt där och kugga gång på gång men tro mig, du löser det tillslut!

När det gäller teoriprovet så gör du helt rätt genom att inte memorera frågor, i mitt fall kugga jag uppkörning 5 gånger men klara teorin alla gånger, mitt tips är att läsa all teori minst 2 gånger och sedan göra alla körkortonline tester, precis så gjorde jag inför alla teoriprov och lyckades som lägst få 59.

Hoppas du klarar det och lycka till!
Jenni 2018-12-02 21:46 ! Citera #
Vad är det du kuggar på? För isåfall så tycker jag att du borde fokusera på det istället. Hoppas att du klarar det!!
Jimmy 2018-12-03 09:49 ! Citera #
Gäst 2018-12-02
Hej!

Jag har kuggat 5 ggr på teoriprovet nu och vet inte vad jag kan göra mer... jag har aldrig i mitt liv pluggat så mycket inför ett prov, så intensivt och repeterande. Böcker, videor, elevfentralen, forum .. tja, nästan allting. Försöker, precis som alla andra säger, inte memorera frågorna, men istället lära sig allting på en djupare nivå. Känner sån press eftersom alla mina vänner och klasskamrater klarade på första försöket, även uppkörning- där jag fortfarande inte har mycket självförtroende på ... och så är man äldst i klassen haha... :(
Jag vet vad du gör för fel! Du pluggar för hårt, vilket innebär att du lägger mer kraft på att konsentrera dig på att lära dig alllt för snabbt, du missar sakfrågorna här, gör så här istället, börja med ett kapitel bearbeta med det några dagar låt det sjunka in, ta en liten paus på 2 dagar och sen gör du samma kapitel igen på så sätt hinner hjärnan att lagra alla viktiga detaljer i det väsentliga. Om du går till detta tillvägagångssätt så kommer du med största sannolikhet att klara ditt körkortsprov, men kom i hog att vi är alla olika men ändå samma. Glöm inte att ta en paus nu bara. Lycka till!
Jesper 2018-12-03 16:10 ! Citera #
Lär dig bara skyltarna och alla miljöfrågor, utöver det tänk SÄKERHET SÄKERHET SÄKERHET så bör du komma över 52 rätt. Det mesta är bara logiskt om du tänker säkerhet.

Över 90 ej omkörning höger
Co2 är växthusgas
Polisman/trafiksignal/märke/regel
Andas inte in bensin, de är farligt

Dessa kommer på varje prov
Jesper 2018-12-03 16:18 ! Citera #
Sen uppkörningen kör automat bara, det är ingen skam i det, trafikverket skiter i om det tar dig 5 timmar att åka till jobbet, sålänge du inte kör ihjäl någon, så få in säkerhet i huvudet så kommer du komma bra överrens med inspektören
Anonym 2018-12-03 22:18 ! Citera #
Tänkte bara rätta Jesper, inga omkörningar på höger sida när hastigheten är över 70km/h, dvs 80km/h och uppåt, detta pga att minska filbyten i ex tätorter. Annars, läs boken och anteckna något på varje sida, läs lite varje dag och varje gång du säter dig ner med boken så repeterar du det du läste dagen innan. Testerna utgår från just boken så det är det bästa tipset jag kan ge dig!
Anonym 2018-12-03 22:18 ! Citera #
Sätter*
Gäst (TS) 2018-12-03 23:39 ! Citera #
Tackar alla för tips, råd och uppmuntran. Ska försöka klara provet som jag har om 2 dagar...
Gäst 2018-12-04 09:22 ! Citera #
När jag svarade på frågorna på elevcentralen läste jag frågan, funderade ut svaret och sedan läste alternativen. Då fick jag fundera lite på svaret först och inte bara gissa vad de kan vara

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest