Start > Körkortsforum > Uppkörning kuggad :(

Uppkörning kuggad :(

Gäst 2018-11-26 20:33 ! Citera #
Körde upp idag och blev kuggad. Känner mig rent ut sagt så jävla dålig.

Allt gick bra under körningen tills vi vart ute på landsvägen där hastigheten vart 80km/h. En bit fram SER jag att det står en bil på min sida vid vägrenen med varningsblinkers på och en man är ute och går vid fordonet. Men jag tänker inte??? Jag fortsätter köra i samma hastigheten tills min examinator säger att jag borde sänka fartern och förklarar för mig att det är bra med tanke på vi inte vet vad som hänt om han kört på något. Detta är ju sjävklart? Men jag blir så arg på mig själv att jag inte sänktefarten själv i denna situation. Och när han sa det viste jag direkt att jag kuggade och det fick jag därmed bekräftat när vi vart på Trafikverket igen och inte blev godkänd. Han sa även att jag gjord onödiga stopp emellanåt när jag väl kunde kört samt att jag körde för långt till vänster på min sida nära en utfart vid ett hus till vänster. Kanske en svår fråga men tror ni jag hade klarat det om jag nt körde 80km/h på landsvägen förbi ett stilla stående fordon?

För om jag kollar på protokollet så är jag godkänd på alla delar förutom trafiksäkerhet och beteende där det står:

Underkänt: Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

- Passerande av stillast fordon
- Körning i tätort

Underkänt: Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp

Underkänt: Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Gäst 2018-11-27 13:59 ! Citera #
Ja. Anledningen att du kugga är för att du gjorde ett trafikfarligt misstag. Hade definitivt inte velat vara personen som fått problem med bilen och du bara blåser förbi. Du hade inte heller uppskattat det om det var du på vägen.

Inspektörens ord räknas som ingripande. Du kuggade verkligen stenhårt där.
Börje Kugg 2018-11-27 20:09 ! Citera #
Du får hoppas på mer generösa omständigheter under nästa prov så kommer du fixa det! Om du kör bra i övrigt kommer det lösa sig.
Gäst 2018-11-28 15:28 ! Citera #
Gäst 2018-11-27
Ja. Anledningen att du kugga är för att du gjorde ett trafikfarligt misstag. Hade definitivt inte velat vara personen som fått problem med bilen och du bara blåser förbi. Du hade inte heller uppskattat det om det var du på vägen.

Inspektörens ord räknas som ingripande. Du kuggade verkligen stenhårt där.
Vilken tur vi har dessa prov för att lära oss då! :)))))))

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor