Start > Körkortsforum > Underkänd uppkörning och teori…

Underkänd uppkörning och teoriprov!

Firsttimefail 2018-11-19 19:01 ! Citera #
Gjorde min uppkörning idag och den gick så himlans bra fram till att det var 2min kvar av körningen och jag missade en skylt om farthinder och körde över det för fort... Vilket var anledningen till att jag blev underkänd :(
Blev också underkänd på min teori och fick 50/52..

Nu finns ingen uppkörning förens i februari(en tid) och sedan i maj!! Känns inte som turen är på min sida alls.. (Jag vet såklart att körningen inte har med tur att göra)

Någon mer som blivit underkänd i båda proven?
NN 2018-11-19 20:42 ! Citera #
Ja! Jag kuggade idag med uppkörning i järfälla :? :?
Teori kunde inte jag klara heller :(
Jag kört bra det är bara att jag anpassade inte hastigheten (missade skylten var det 100) Och sen när inspektör frågade svarade jag 80 kanske förlåt jag missade skylten sen på många stället även viste jag redan hastigheten inom tätort ..en ställe var det 50 och jag körde mellan 40-45 utan att hindra nån .. så blev inspektör arg ..
Sen på väg arbete område också var jag mellan 25- 30 och ibland med nån hindrance på samma väg sträckan bromsade jag för att minska hastigheten och sa han du låter inte bilen rulla!! du kör inte miljövänlig :(
i kist sa inspektörn att många bra punkter men många fel också!! Så du är underkänt:(
Börje Kugg 2018-11-19 21:15 ! Citera #
Det kommer avbokningar innan dess, du får vara inne ofta och uppdatera.
Börje Kugg 2018-11-19 21:18 ! Citera #
Men missar du en skylt så låter det som att du kan behöva öva på avsökning lite till. Det kommer naturligt med mer körvana. Ut och öva! Kanske boka körlektion hos en trafikskola innan nästa prov? De kan ge lite tips.
Gäst 2018-11-20 07:34 ! Citera #
Du måste övningsköra mer, skyltar och hinder är lätta att upptäcka.
Don 2018-11-20 14:15 ! Citera #
Ni har bokat in proven på tok för tidigt.

Avsökningen måste bli bättre.
Sedan teorin, läs boken, då svaren finns där.
Varva med onlinetester/appar.

Kolla med körskolan var kunskspsluckorna finns, sen mängdkör privat och öva på det.

Ta till dig att du blev underkänd och insikten varför, det är ju för din skull.
Läs protokollet på vad du blev underkänd på, öva mer.

Ingen vill ju krocka eller råka skada nån i trafiken, då man har ett anvar och sjuhelvettes mkt skyldigheter då man kör bil/fordon.

Så upp i sadeln och öva mer så ska du se att det går bra :)
Firsttimefail 2018-11-20 18:59 ! Citera #
Har alltså kört på körskola och körde upp med trafikskolan så dom sa att jag var redo för 2-3 månader sen för uppkörning. I protokollet står det att jag missade farthinder i tätort allt annat var alltså godkänt! Min körskollärare sa efteråt att jag bör boka ny uppkörning så fort som möjligt eftersom han var säker på att jag skulle klara det.. helt klart ska man öva Mer, det vet jag också! Men det är surt att det inte finns några uppkörningstider!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor