Start > Körkortsforum > Hur länge har ni hållt på och …

Hur länge har ni hållt på och kämpat?

Filip5 2010-06-02 14:33 ! Citera #
Kört sedan jag va 14. Har uppkörning den 14/6 (längtar)
Gäst 2010-07-16 17:49 ! Citera #
Jag har övningskört i 11 år!!!
Har dock inte varit så aktiv hela tiden.
Har en pappa som är alldeles för snäll och skjutsar mig hela tiden... som bor i samma stad.
Dessutom tycker jag väldigt mycket om att cykla.
Men har blivit 27 år och skulle tycka att det var underbart att kunna ge mig ut på en roadtrip...
eller att flytta. Nu är jag alltid beroende av andra i den situationen...
Gäst 2010-08-17 20:00 ! Citera #
Jag har kört i snart ett år men vet inte riktigt om jag har kommit särskilt långt.. har dock kört inne i stan två gånger :) Roligt är minsann.
Gäst 2010-08-19 13:37 ! Citera #
Karolina
2 veckor har jag hört att någon tog det på.

Detta kan jag tror på av en anledning... min kompis i skolan tog ledigt från skolan för att åka på en super intensiv kurs i bilkörning, allt inräknat. Han tog den stad som ”gav” ut flest körkort, efter 2 veckor kom han tillbaka med körkort. Det som gällde där var att han körde minst 3-5 timmar per dag, med föräldrar eller lärare, samt plugga intensivt teori. Hela dagen och lite in på natten skulle jag tro satt han o pluggade. Sen efter 1 vecka o någon dag, hade dem satt upp så att han fick köra upp o göra teoriprovet i samma stad som han pluggat i, vilket jag tror hjälpte en hel del!

Innan detta hade han inte kört så mycket, men pluggat lite teori, typ minst hälften skulle jag säga. Han rekommenderade starkt intensiv kurs, men det kan bli ganska väldigt dyrt om man tar lika intensivt som han.

Jag är ledsen att jag inte kan ge någon fakta eller information om vilket ställe han valde :( han tog det för ca 1 år sen, så jag har tyvärr glömt.

Mvh
Simon Eriksson
Motor 2010-08-25 18:43 ! Citera #
Jag känner igen mig. Jag började att köra för 7 år sedan. Det blev kört ett par gånger med mina föräldrar men sedan blev det laggt på is. Har tagit upp körningen flera gånger men alltid blivit några gånger sedan ett halvår till ett års uppehåll. Detta har gjort att jag känt mig som en nybörjare varje gång. Nu har jag dock tagit tag i det igen och nu känns det som jag ska fixa körkort innan oktobers slut iaf. Tog flera lektioner på körskola under en vecka i sommar och när jag tog tag i körningen själv så har mina föräldar blivit bättre på att erbjuda sig att övningsköra. Nu har jag gjort både riskettan och tvåan.. är närmare än någonsin :D
Malinn 2010-08-30 15:02 ! Citera #
Jag har övningskört hemma sedan jag var 16 (2 år snart alltså) och började ta lite körlektioner nu, 2 månader innan jag fyller 18 :) kändes lagom. Skulle kanske ha tagit nån lektion lite tidigare för att dubbelkolla så att jag inte mängdtränat in mig något helt fel.. har lite jobbigt med speglarna just nu som jag tydligen använder för lite :b så det är ett tips ;) men man kan ju aldrig veta. Har du bra föräldrar som handledare är det nog inga problem!
ridin dirty 2010-12-25 21:17 ! Citera #
Höll på sammanlagt fem månader om man tar bort pauser jag har haft. är nu stolt ägare av ett körkort sen en månad tillbaka ;)
Gäst 2010-12-30 14:21 ! Citera #
Haha, kämpat vet jag inte men har hållt på med körkortet i snart drygt en månad, och har uppkörning om några dagar.
Dock har man väldigt mycket körvana sedan tidigare (A-traktor, Maskinförare, kört bil sedan jag var 13 ute på landet ^^, övningskört i 2år osv)
Johan M 2011-01-01 19:41 ! Citera #
Jag har kört 2.5 år nu och börjar äntligen att fatta något :)
hamiat 2011-07-15 02:03 ! Citera #
Lite på och av sen jag var 16.. är snart 20. Måste får klart allt innan mina tillstånd tar slut.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov