Start > Körkortsforum > Kuggad i Farsta. Hur det gick …

Kuggad i Farsta. Hur det gick till. Tips m.m.

Trafikinspektoren 2019-09-30 20:18 ! Citera #
Gäst 2019-09-30
1) Hen menar nog att inte har för bråttom så denna stressar fram motorstopp.
Exempelvis när man sitter i en ”ny” bil.

2) Alla som kör upp kör långsammare än hastighetsbegränsningen. När såg du annat senast?

3) Kollar du bara framåt när du kör? Du bör nog kollar i boken med jämna mellanrum.
1) Har man rätt körteknik ska man inte få fler motorstopp än kanske 1,2,3 ggr.
(Vi tillåter mycket fler än så kan jag säga!)
Oroa er inte över motorstopp så länge dem inte sker på väldigt olämpliga platser eller genom hela provet.
Så Gösta, bra skrivet!

2) Jag menar på att om hastigheten är omotiverat låg eller genomgående så låg att trafik blir störd så garanterar jag er att körningen blir underkänd. Visar bara på extrem osäkerhet. Gasa på för fasiken där det är lämpligt! Sakta ner först när det finns anledning till det! INGET ANNAT!

3) Jag kollar BARA framåt när jag kör och vrider på huvudet när jag vet att jag behöver vrida på huvudet. Tex lite då och då när jag kör rakt fram, när jag kommer mot korsningar, när jag svänger eller byter fil m.m. Annars tittar jag långt fram och ingen annanstans än långt fram, för det är dit jag är påväg! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest