Start > Körkortsforum > (kuggad)

(kuggad)

Gäst 2018-11-17 22:56 ! Citera #
Jag hade min uppkörning i tisdags och blev kuggad. Jag blev bland annat kuggadför att inte ha kollat vänster bakspegel när jag backade in bilen i parkeringsrutan(vilket jag gjorde,men kanske inte tillräckligt mkt ) och sedan det värsta! Jag skulle svänga vänster på en fyrvägskorsning och då bromsade hon mitt i korsningen och sa åt mig att jag skulle backa? Jag körde alltså mot fel håll enligt henne. Enligt mig var hon otydlig hon borde ha sagt sväng höger och sedan vänster i nästa korsning. Jag kunde ju alltså bara fortsätta köra och sedan vända lämpligt någonstans,det är ju mer farligt att bromsa mitt i korsningen och sedan backa ? Eller vad tycker ni? Jag hade 3 fordon bakom mig och det började komma bilar från alla håll. :?
Gäst 2018-11-18 09:28 ! Citera #
Låter bisarrt. Kör man fel så är det mest trafiksäkra att köra vidare och vända vid lämpligt ställe. Att göra ”sista-minuten”- manövrar framkallar trafikfara i onödan. Visst, det är bakomvarandes ansvar att hålla avstånd men det finns heller ingen poäng med att vilseleda och att i onödan skapa potentiellt farliga trafiksituationer.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest