Start > Körkortsforum > Intensiv kurs

Intensiv kurs

posebaby 2010-08-13 21:10 ! Citera #
Jag hade tänkt ta intensivkurs då allt från upp körning och prov till halkbana och körlektioner ingår. Dock måste man kunna manövrera bilen och ha någolunda körvana innan man tar det. För det är inte billigt och det är mycket som ska in på en gång, så det är bar att ha en del förkunskaper annars blir det för mycket på en gång. :) Det är mitt tips i alla fall :D
Robinb 2010-08-17 16:41 ! Citera #
Alltså de folk ibland verkar missförstå med intensivkurs är ju att man åker ju inte dit 2 veckor och kommer hem med körkortet i handen. Oftast kör man där i ca 2 veckor och gör alla nödvändiga saker såsom Risk 1:an och halkbanan m.m. för att sedan åka hem igen och smälta allt man lärt sig och sedan kommer man tillbaka och är där några dagar innan själva uppkörningen och tränar. :)
tonk 2010-09-23 16:18 ! Citera #
Jag tänkte ta en intensivkurs men det fanns ingen tid ledigt så jag körde bara på vanliga körlektioner. Det jag hört från mina vänner att, ska man ta intensivkurs så ska man vara snabblärd annars så flyger pengarna bara iväg och du måste ta fler körlektioner.

Har tagit några körlektioner nu och det går bra, skulle gärna vilja testa en intensivkurs och se hur det är.
robbo 2010-09-27 19:01 ! Citera #
tonk
Jag tänkte ta en intensivkurs men det fanns ingen tid ledigt så jag körde bara på vanliga körlektioner. Det jag hört från mina vänner att, ska man ta intensivkurs så ska man vara snabblärd annars så flyger pengarna bara iväg och du måste ta fler körlektioner.

Har tagit några körlektioner nu och det går bra, skulle gärna vilja testa en intensivkurs och se hur det är.


Instämmer verkligen. Går själv intensivkurs just nu och har snart haft hälften av alla lektionerna och det går snabbt och man måste vara väldigt fokuserad. Jag tror inte att alla klarar av en intensivkurs men för de som är vana att plugga/lära sig saker snabbt och som inte blir pressade av lite stress funkar det. I början kände jag mig grymt osäker och förstod inte hur jag skulle klara av halkbanan(som bara var EN vecka efter att jag kom dit) men det gick jättebra och jag känner verkligen att jag har växt som förare :).
Victor A 2010-10-03 21:57 ! Citera #
robbo
tonk
Jag tänkte ta en intensivkurs men det fanns ingen tid ledigt så jag körde bara på vanliga körlektioner. Det jag hört från mina vänner att, ska man ta intensivkurs så ska man vara snabblärd annars så flyger pengarna bara iväg och du måste ta fler körlektioner.

Har tagit några körlektioner nu och det går bra, skulle gärna vilja testa en intensivkurs och se hur det är.


Instämmer verkligen. Går själv intensivkurs just nu och har snart haft hälften av alla lektionerna och det går snabbt och man måste vara väldigt fokuserad. Jag tror inte att alla klarar av en intensivkurs men för de som är vana att plugga/lära sig saker snabbt och som inte blir pressade av lite stress funkar det. I början kände jag mig grymt osäker och förstod inte hur jag skulle klara av halkbanan(som bara var EN vecka efter att jag kom dit) men det gick jättebra och jag känner verkligen att jag har växt som förare :).



så du tror att intensivkurs är bra för en osäker förare eller kan man säga att en förare med alla grunder och mer duktig är bättre anpassad till intensivkurser? :)
Majsen 2010-10-18 11:17 ! Citera #
Jag håller med om att man bör ha ganska så mycket övningskörning och teori i bagaget innan man påbörjar en intensivkurs, det underlättar oerhört. Eller att man, som någon påpekade, har lätt för att lära och ta in nya kunskaper snabbt. Själv gick jag en intensivutbildning i Stockholm och lyckades med en hel del möda och besvär ro körkortet i hamn. Hade varit mycket enklare om jag övningskört mer själv innan jag började.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov