Start > Körkortsforum > Orkar inte mer

Orkar inte mer

Nancy 2018-11-07 14:50 ! Citera #
I januari i år började jag på bilskola. Livrädd. Dålig lärare. Började sen köra med min förälder. Gick bättre. Sen blev jag allvarligt sjuk i 3 månader och körde inte på hela sommaren.

Nu är uppkörning bokad via bilskola men kör bara på bilskola pga hetsig förälder. Duktig bilförare idag (inte perfekt) och kört motorväg allt. Inte rädd längre.

Tycker bilskolan är ÖVERDRIVET petiga. Idag i city en bil blinkade inte vart hen skulle. Det var högerregel. Jag saktade in pga den körde (förvisso sakta). ”Varför saktar du ner. Du signalerar den får köra om du stannar.” JA MEN den körde, hen skulle ju visa att hen sett mig. Gaaah!! Hade jag gjort tvärtom hade säkert blivit bromsad om att ändå ha koll på trafiken för man kan aldrig veta om andra följer regler bl.a. bl.a.....
Man gör typ aldrig rätt.

Så enormt trött på körkort!!!! Och vi har inte ens börjat gå igenom parkering knappt. 6 veckor kvar till uppkörning. Vill bara åka själv i min jävla bil utan påpekande. SUCK. Är så förbannad. Orkar inte mer liksom. Aldrig klar känns det som + jäääääättemycket på jobbet nu.

Känner mig dålig men vet att jag kan! Så trött på alla pikar. Jobbigt lära sig nåt nytt som 30 bast när jag kan det mesta om livet och högutbildad. Hur ska man orka!!!
Annan gäst 2018-11-07 15:27 ! Citera #
Jag förstår verkligen din frustration!

Såhär tror jag: så länge trafikskolan är seriös, så kommer du få kommentarer på det som inte är perfekt, för de är så skolorna fungerar. De ÄR petiga. Men en viktig skillnad är hur det sägs och hur läraren anpassar utbildningen utifrån det. Därför tycker jag att du ska fundera på hur du skulle vilja att det var, och prata med din lärare om det för att se om det går att lösa.

Som exempel: Din lärare verkar vilja träna varje moment till perfektion innan ni går vidare. Prata med din lärare, det kanske går att säga ”okej, det här behöver finslipas, men vi tar det mot slutet av utbildningen” och så kan ni gå vidare till nästa moment, vilket kanske hjälper dig att känna dig motiverad.
Sen vad gäller ”pikar”, vi är ju alla olika och det som en elev uppfattar som en pik, kan en annan elev uppfatta som bra konstruktiv kritik.
Så det gäller att du funderar över var du tror är problemet. Det kanske är så att läraren är bra på att påtala det som är mindre bra, och glömmer att berömma dig för det du faktiskt kan. Det kan lätt göra att det känns som att allt är dåligt.

Jag vet inte om det är något av det här som kan hjälpa dig, önskar dig lycka till!
Nancy 2018-11-07 16:19 ! Citera #
Tack för svar!!

Nä alltså jag vill ju vara duktig och VET det är lärarens jobb. Det är så nära nu och vill bara vara klar. Sen åker man bil med andra och ser hur slarviga folk verkligen är. Ska bita mig i läppen lyssna och köra på. Självförtroendekris tillochfrån det här med körkort som 30+...
K 2018-11-07 19:07 ! Citera #
Förstår dig och du är verkligen inte ensam, men körskolan vill ju att du ska lära dig rätt och de påpekar ALLT du inte gör perfekt, sen är det ingen idé med att stressa, om du har uppkörning om 6 veckor så får du antingen körkort eller inte och mer kan du inte göra och då får du bara försöka sen igen, sen ska du väl inte börja slarva bara för att du fått körkort sen? :lol:
Nancy 2018-11-08 06:28 ! Citera #
Sant. Haha. Vi får se hur det går helt enkelt. Kan boka om min tid om det inte känns bra. Ska ändå inte köpa bil förren jag fått en parkeringsplats. Ingen stress. 8-)
Nina 2018-11-20 08:24 ! Citera #
Byt körskola om det känns fel. Det finns bra skolor med duktiga lärare som inte skäller på en eller mjölkar en på pengar. Sen är det mycket möjligt att du behöver fler lektioner, men det är ditt val att byta om din nuvarande suger :)
30årig gäst 2018-12-11 19:38 ! Citera #
Du beskriver typ exakt min situation just nu.... Det de klagar på ena lektionen sätter man nästa men då är det något annat de klagar på istället.... Har inte ens kommit ut o börjat köra landsväg än...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo