Start > Körkortsforum > Kuggad Helsingborg 2a gången

Kuggad Helsingborg 2a gången

Ana 2018-10-29 14:27 ! Citera #
Gjorde min andra uppkörning idag i Helsingborg och kuggade.

Allt gick rent ut sagt perfekt i början av körningen, jag var lugn och stressade inte. När Vi skulle köra tillbaka mot trafikverket så skulle jag svänga ut i påfarten till motorvägen och fick i fel växel så att bilen hoppade till och jag ej kunde komma upp i fart och jag fick panik såklart men rättade till de snabbt, fick i 3an istället för 5an. (Volvo V60) Det jag kuggade på var motorväg i slutet samt avsökning (döda vinklen missade jag några gånger på vänster sida) och att titta långt fram och ej bry sig så mycket om hastigheten på panelen utan att känna av bilen själv. Jag fick backa in på en parkering, köra mot mål, motorväg, motortrafikled, tätort och rondeller. 3:e gången gillt hoppas jag verkligen nu :)

Va inte nervösa, kör bara på som ni brukar göra!!
Lina 2018-10-30 10:25 ! Citera #
Hej!
Tråkigt du inte klarade det men skönt att se att du har en så positiv inställning! Ska själv ha uppkörning i Hbg nästa vecka. Vilka områden fick du köra i?
Lycka till på nästa uppkörning!
Gäst 2018-10-30 11:10 ! Citera #
Lina 2018-10-30
Hej!
Tråkigt du inte klarade det men skönt att se att du har en så positiv inställning! Ska själv ha uppkörning i Hbg nästa vecka. Vilka områden fick du köra i?
Lycka till på nästa uppkörning!
Jadå man ska inte ge upp!! Jag fick i uppgift att köra hemåt där jag bor, då fick jag köra till Fredriksdal/Lundsbäck o sedan fick jag i uppgift att köra in på Netto o backa in på parkering, efter det körde vi mot österleden o sedan fick jag följa skylt mot Höganäs 111an o efter de svängde vi av mot mariastaden, fick sedan vända tillbaka på en mack där o köra tillbaka mot trafikverket :) Det kommer gå bra, var bara lugn o följ instruktionerna o kör på de sättet du lärt dig! Ska du köra upp privat??
Lina 2018-10-30 12:25 ! Citera #
Tack för svar :) nej kör upp via körskola.
Gäst 2018-10-30 16:40 ! Citera #
Lina 2018-10-30
Tack för svar :) nej kör upp via körskola.
Okej! Lycka till :) :)
Christine 2018-12-10 14:58 ! Citera #
Hej!
Jag körde upp för andra gången i Hbg idag och blev kuggad..

Är så besviken och ledsen att de finns inte. Jag blev underkänd i den stora rondellen från österleden när jag skulle köra tillbaka mot centrum, allt hade gått perfekt tills sista rondellen o han ansåg att min avsökning va för dålig. Annars hade jag klarat mig..

Hoppas på bättre tur nästa gång men är tveksam att de blir i Helsingborg. Letar i närliggande städer så jag slipper vänta tills uppskrivningen gått ut

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov