Start > Körkortsforum > Uppkörning i Eskilstuna

Uppkörning i Eskilstuna

Amelia 2018-10-29 13:27 ! Citera #
Uppkörning nästa vecka i Etuna
Jag bor dock i Stockholm men det är såååååååååååååååååå svårt att få tid här.
Kuggade två gånger redan, vill gärna ha tips om Etuna.

Den stora rondellen är nog liten läskig när man vill köra 70 där.
En hel del landsvägen som är 70 och inte så bred..

Tack på förhand!
Micke 2018-10-30 12:27 ! Citera #
Hej Amelia!

Jag körde upp i Eskilstuna förra vecka, dock för lastbil, men kan kanske komma med lite färska uppgifter om hur det ser ut i Eskilstuna. Vet inte om ni får köra samma rutter med bil som vi med lastbil får köra.
Men jag fick börja med att göra en säkerhetskontroll, sedan när vi lämnade Trafikverket fick jag köra runt lite i stan, och det gäller att vara noga vid övergångsställen, för folk går bara rätt ut i gatan utan att titta sig för, samma sak med cyklisterna som bara cyklar rätt ut vid vanliga övergångsställen. Men sedan är det en jäkla massa byggen som finns lite överallt, så var noga med hastighet och avstånd när du passerar dessa. Efter en kort körning inne i centrala Eskilstuna fick jag köra mot Torshälla för att backa runt hörn samt backa mot lastkaj (vilket inte du kommer får göra) När det var klart så var det mest slingriga och smala vägar tillbaka in mot Trafikverket igen..

Hoppas du grejar din uppkörning, men om du är van att köra i Stockholm så kommer inte Eskilstuna vara några som helst svårigheter :)

Lycka till!!
Gäst 2018-10-30 13:01 ! Citera #
Du vill inte köra 70 vid rondellen.
Amelia 2018-10-30 17:45 ! Citera #
Micke 2018-10-30
Hej Amelia!

Jag körde upp i Eskilstuna förra vecka, dock för lastbil, men kan kanske komma med lite färska uppgifter om hur det ser ut i Eskilstuna. Vet inte om ni får köra samma rutter med bil som vi med lastbil får köra.
Men jag fick börja med att göra en säkerhetskontroll, sedan när vi lämnade Trafikverket fick jag köra runt lite i stan, och det gäller att vara noga vid övergångsställen, för folk går bara rätt ut i gatan utan att titta sig för, samma sak med cyklisterna som bara cyklar rätt ut vid vanliga övergångsställen. Men sedan är det en jäkla massa byggen som finns lite överallt, så var noga med hastighet och avstånd när du passerar dessa. Efter en kort körning inne i centrala Eskilstuna fick jag köra mot Torshälla för att backa runt hörn samt backa mot lastkaj (vilket inte du kommer får göra) När det var klart så var det mest slingriga och smala vägar tillbaka in mot Trafikverket igen..

Hoppas du grejar din uppkörning, men om du är van att köra i Stockholm så kommer inte Eskilstuna vara några som helst svårigheter :)

Lycka till!!
Tack Micke!
Amelia 2018-10-30 17:46 ! Citera #
Gäst 2018-10-30
Du vill inte köra 70 vid rondellen.
precis, rund 40 kanske

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 21:40
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest