Start > Körkortsforum > Genvägar

Genvägar

Piraten74 2018-10-29 02:59 ! Citera #
Väldigt många här frågar om uppkörning vilka vägar och vad man ska se upp med och vilken stad som är bäst att köra upp i och till och med vart höger reglen finns.

Det finns ingen genväg till kunskap!

när ska ni som frågar förstå ? frågar man dessa frågor så är du kanske inte redo!

Tur det finns inspektörer som kuggar! :)
Gäst 2018-11-03 20:32 ! Citera #
Piraten74 ditt inlägg är meningslöst.
Gäst 2018-11-04 14:42 ! Citera #
Vad vill du få sagt egentligen?

Det är en sak att titta på en bild av en ideal korsning och direkt kunna säga vad som gäller. I praktiken kan det dock av olika anledningar vara klurigare att identifiera rätt regel i VISSA korsningar.
Piraten74 2018-11-05 03:32 ! Citera #
Gäst 2018-11-03
Piraten74 ditt inlägg är meningslöst.
Nä det som är meningslöst är att göra en uppkörning när man är långt ifrån redo.
Och tar upp tider för folk som faktiskt lägger ner massor av jobb och har lite själv insikt.
Läser 1 person mitt inlägg, och kanske funderar på att vänta lite så är ja nöjd.
Kan man inte en sådan simpel sak som höger regel m.m så ska man då inte köra upp.
Piraten74
Gäst 2018-11-05 15:24 ! Citera #
Piraten74 2018-11-05
Nä det som är meningslöst är att göra en uppkörning när man är långt ifrån redo.
Och tar upp tider för folk som faktiskt lägger ner massor av jobb och har lite själv insikt.
Läser 1 person mitt inlägg, och kanske funderar på att vänta lite så är ja nöjd.
Kan man inte en sådan simpel sak som höger regel m.m så ska man då inte köra upp.
Piraten74
Eh, de flesta som kör upp kan högerregeln och andra regler utan problem. Det är fortfarande en sak att kunna teorin och en annan sak att kunna omsätta detta i praktik när man dessutom sitter själv bakom ratten och manövrerar - speciellt under en uppkörning.

Du bidrar inte till någonting med ditt inlägg.
Piraten74 2018-11-06 02:34 ! Citera #
Gäst 2018-11-05
Eh, de flesta som kör upp kan högerregeln och andra regler utan problem. Det är fortfarande en sak att kunna teorin och en annan sak att kunna omsätta detta i praktik när man dessutom sitter själv bakom ratten och manövrerar - speciellt under en uppkörning.

Du bidrar inte till någonting med ditt inlägg.
Det är din åsikt så klart..
Vill du har rätt, så gör det då inte mig något :)
Har läst det mesta här inne och tycker inte som dig!

Piraten74
Lastbilstjejen 2018-11-06 11:54 ! Citera #
Jag håller helt med Piraten74 om vad han säger...
Visst är det en skillnad på att kunna teorin teoretiskt och sedan omvandla det kunnandet till det praktiska.
Men om man inte klarar av att göra det, så tyder ju det helt klart på att man har övningskört för lite och därmed är väldigt otrygg med sig själv som förare för att klara sig i trafiken. Och då ska man INTE köra upp..

Sedan ser man väldigt ofta härinne att det sitter folk som bokar sina teoriprov när dom har läst igenom boken ”lite snabbt” och frågar då om andra härinne om dom kommer klara teoriprovet?... För dom känner att dom inte orkar plugga mer..
Har man en sådan tanke gång om trafiksäkerheten så är man inte mogen nog att ens fundera på att ta körkort.
Men som rubriken är skriven till denna tråd, så är det många som försöker finna genvägar till sitt körkort bara för att dom inte orkar lägga ner några timmars pluggande om dagen för att vara säkra på att sätta teoriprovet och sin uppkörning på första försöken..
Niq 2018-11-06 13:59 ! Citera #
Du verkar ju inte förstå att vissa kan finna trygghet i att få svar om vilka vägar som körts under en uppkörning på ett visst ställe. Allt handlar inte om kunskap. De flesta som går in här innan en uppkörning gör det för att få lite trygghet (de flesta gångerna kan man bli mer stressad av denna sida, men ni förstår vad jag menar).
Piraten74 2018-11-07 04:43 ! Citera #
Niq 2018-11-06
Du verkar ju inte förstå att vissa kan finna trygghet i att få svar om vilka vägar som körts under en uppkörning på ett visst ställe. Allt handlar inte om kunskap. De flesta som går in här innan en uppkörning gör det för att få lite trygghet (de flesta gångerna kan man bli mer stressad av denna sida, men ni förstår vad jag menar).
Absolut finna trygghet det förstår jag..
Beror på vad man frågar.
Frågar man om hur uppkörningen går till eller hur hårda dom bedömer på vissa saker tex.. fine!
Men frågar man vart man brukar köra så tycker ja det avspeglar osäkerhet,
och vill gärna veta för kunna plugga in just denna rut.
Tydligt är att man pluggar och kör inte tillräckligt då fler kuggar än någonsin sa dom för nån vecka sedan på nyheterna.
Men du är lite för godtrogen i mitt tycke då.
Väldigt många vill gärna ha facit.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest