Start > Körkortsforum > Hjälp mig med kunskapsprovet

Hjälp mig med kunskapsprovet

anonym 2018-10-23 19:54 ! Citera #
Hej jag behöver hjälp med kunskapsprovet hur ska jag klara den första försöket fick jag 49 andra gången 50 poäng. hur ska jag plugga vidare. Kan någon ge mig tips.
Raz 2018-10-23 21:50 ! Citera #
omg same fick först 46 o sen FK* 51 kan du fatta iallafal försök att läsa i boken så mkt du kan om du har den annars gör teoriprov på appen om du har den
Gäst 2018-10-25 16:51 ! Citera #
Har du möjlighet att göra testerna på elevcentralens hemsida så gör det. Gärna så många gånger att du spyr på det.... Läs boken åtminstone 1 gång från pärm till pärm. Jag hade gjort kanske 45 teoriprov på elevcentralen och trodde att de måste ha täckt alla eventuella frågor, men läste till slut boken snabbt och mycket mer info tillkom - vilket det faktiskt kom frågor på på mitt teoriprov!
Så tipset är väl att när du känner att NU kan jag nog allt så gör du samma sak 1 gång till.
Lycka till!!
Gäst 2018-10-26 17:07 ! Citera #
Gör såhär:
Läs boken enligt anvisningarna på första sidan, att man t.ex. läser hela sidor första gången och sedan läser man endast de vänstra sidorna för att ”repetera”. Gör det när du känner att du kan det djupgående på de högra sidorna. Gör även tester på nätet bara för att repetera. Just körkort online tyckte jag hade mest liknande frågor som på teorin. Något som även hjälpte var att nöta in detaljer, som t.ex. minst 1.6 mm djup på vinterdäck. Fick sådana frågor på teoriprovet.
Gäst 2018-10-27 12:56 ! Citera #
Gäst 2018-10-26
Gör såhär:
Läs boken enligt anvisningarna på första sidan, att man t.ex. läser hela sidor första gången och sedan läser man endast de vänstra sidorna för att ”repetera”. Gör det när du känner att du kan det djupgående på de högra sidorna. Gör även tester på nätet bara för att repetera. Just körkort online tyckte jag hade mest liknande frågor som på teorin. Något som även hjälpte var att nöta in detaljer, som t.ex. minst 1.6 mm djup på vinterdäck. Fick sådana frågor på teoriprovet.
Jag tycker allt att du borde läsa på lite teori själv om du säger att vinterdäck ska ha minst 1.6 mm :D
För det rätta svaret är nämligen minst 3 mm ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest