Start > Körkortsforum > Uppkörningen: företräde om man…

Uppkörningen: företräde om man betalar?

Alex 2018-10-21 18:19 ! Citera #
Är det sant att om man bokar med en trafikskola och de arrangerar uppkörningen får man företräde? En kompis bokade intensiv kurs i september och fick en tid i november. Om jag försöker boka kan jag inte få en tid innan april...
bert kavanå 2018-10-21 18:32 ! Citera #
är det din kompis första uppkörning? vad jag vet får man företräde första gången och det har inget att göra med om en trafikskola bokar eller inte
Alex 2018-10-21 19:57 ! Citera #
Nej, det är hans andra försök, min med. Jag tror att man får prioritet två gånger för varje test, sedan måste man vänta om man klara inte de.
https://www.trafikverket.se/korkort/kontakt/fragor-och-svar-om-korkortsprov/foretrade-for-behorighet-b-personbil/

Jag har hört om man bokar med en skola får man företräde men kanske det beror på andra faktorer också.
Det skulle väl inte vara rättvist...
A 2018-10-22 08:39 ! Citera #
Jag gick intensiv kurs, jag bokade den i maj och då fick jag uppkörning i sep och gjorde min kurs i sep.
Det beror på när man bokar kursen och om det finns platser kvar men det är kaos med uppkörningar överlag.
Det flesta har tidigast jan beronde på vilken stad.
Så gäller boka i tid.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest