Start > Körkortsforum > Om man klarar teori men kuggar…

Om man klarar teori men kuggar uppkörning?

Gerard 2018-10-17 12:43 ! Citera #
Om man klarar teoriprov men kuggar uppkörning, man har två månader åt sig att klara både? Ge de företräde till de som behöver göra om uppkörning inom denna period, eller? Väntetiden är sex månader där jag bor i alla fall...
Gäst 2018-10-17 14:30 ! Citera #
Man får inget företräde utan man får vänta på tider precis som alla andra.
Gerard 2018-10-17 15:20 ! Citera #
Så denna möjligheten att göra om tentan under de följande två månaderna är i princip meningslös... Man få aldrig en tid inom de närmaste fem månaderna där jag bor.
gäst 2018-10-17 15:46 ! Citera #
Tyvärr ser det ut så
! 2018-10-17 16:03 ! Citera #
Du får förtur två gånger till att köra om kunskaps prov eller körprov. Kuggar du på dom sen så är de kört då får du vänta som alla andra.
! 2018-10-17 16:06 ! Citera #
Hänvisar till Trafikverkets egna sida https://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/personbil-och-latt-lastbil/korprov-b/
Läs under rubriken boka prov, företräde till B behörighet
gäst 2018-10-17 16:20 ! Citera #
Jag fick bara förtur den allra första gången jag körde upp
Gerard 2018-10-17 20:33 ! Citera #
Tack för svaren ;)
Björn He 2019-08-21 23:41 ! Citera #
Man måste få godkänt på både teoriprovet OCH det praktiska körprovet för att få körkort. Blir man godkänd på det ena men inte det andra så måste det andra klaras inom två månader, såvida man inte ansöker om anstånd att klara det andra och får ansökan beviljad, man kan faktiskt ansöka om anstånd från kravet att klara det andra underkända provet inom två månader om man av något skäl vill ha längre tid på sig.

Fast teoriprovet skall ju i vilket fall ALLTID göras först, och även om man blir kuggad på teoriprovet så skall man ändå göra det praktiska körprovet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor