Start > Körkortsforum > Uppkörning södertälje

Uppkörning södertälje

Gäst 2018-10-16 09:59 ! Citera #
Igår fixade uppkörning i Södertälje
Dessa provpunkter har bedömts i mitt prov:
Parkering, Backning, Oskyddade trafikanter, Körning i körfält/Körfältsbyte, Gatukorsning, Cirkulationsplats, Passerande av stillast fordon, Självständig körning mot mål, Körning i vägarbetsområde, Motorväg/motortrafikled, Infart/körning på landsväg, Sväng från landsväg, Omkörning

Det bara teori på fredag och welcome home körkort,lycka till alla som ska göra prov!
Claudia 2019-08-15 09:52 ! Citera #
Grattis för dig!! Ah vad bra att du fixade! Jag är oroligt och nervös eftersom jag ska också göra teoriprov och omkörning i början av september i Södertälje. Jag undrar verkligen hur det ser ut? Vem ska sitta bredvid mig? Vilken tips kan ni ge mig? Måste jag kunna komma ihåg hela Södertälje?
Lastbilstjejen 2019-08-15 15:32 ! Citera #
Claudia 2019-08-15
Grattis för dig!! Ah vad bra att du fixade! Jag är oroligt och nervös eftersom jag ska också göra teoriprov och omkörning i början av september i Södertälje. Jag undrar verkligen hur det ser ut? Vem ska sitta bredvid mig? Vilken tips kan ni ge mig? Måste jag kunna komma ihåg hela Södertälje?
Om du vill se hur Södertälje ser ut så åk dit och övningskör med någon du känner, det är de absolut bästa tipset du kan få.
Det är inspektören som kommer sitta bredvid dig när du kör.
Om du är klar för en uppkörning så behöver du inga tips, kör som vanligt så ska du se att det kommer gå jättebra :)
Nej du behöver verkligen inte komma ihåg hela Södertälje, inspektören kommer säga ”Svänga höger, sväng vänster, kör rakt fram” Så han eller hon kommer ge dig klara besked om vart du ska ta vägen.
Enda gången dom INTE kommer säga något är när du ska köra självständigt mot ett aktuellt mål. Då kommer dom kolla hur bra du är på att läsa av skyltar och planera dig körning för att ta dig fram till det aktuella målet..

Men ta det bara lugnt så så kommer det gå skitbra,
Hejz 2019-08-16 09:56 ! Citera #
Tips: om man inte känner till uppkörningsstället så bra så kan man söka upp på Google maps o gå igenom vägarna lite där ;)
Gäst 2019-08-17 14:29 ! Citera #
Hejz 2019-08-16
Tips: om man inte känner till uppkörningsstället så bra så kan man söka upp på Google maps o gå igenom vägarna lite där ;)
Det gäller då att hitta en karta som är aktuell och uppdaterad..
Jag skulle köra upp i Katrineholm för 2 veckor sedan, kollade då på Google maps då jag inte kommer därifrån och har aldrig varit där tidigare. Men när jag hade min uppkörning så såg inte stan alls ut som den hade gjort på Google maps, såg då att den kartan inte hade blivit uppdaterad sedan 2016 :lol: :lol: :lol:

Men det gick bra ändå tog det lugnt och bara följde inspektörens hänvisningar.
Klarade uppkörningen på första försöket :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 02:55
5
I går 23:20
4
I går 20:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor