Körde upp idag i Jakobsberg. Har kört på trafikskola och fick låna deras bil till uppkörningen. Allt kändes bra och lektionen innan gick hur smidigt som helst. Men så kom det till provet.. dör fick jag köra motorväg i nästan exakt 40 minuter vilket jag tyckte var konstigt långt. Väntade hela tiden på att bli tillsagd att ta avfart men nej det var bara forsätt fram hela tiden. Fick köra till Solvalla in på nån småväg vid ett villa område som jag aldrig ens kört på innan för så mycket brukar jag inte hinna på mina lektioner men iaf! Det jag kuggade på var ett jävligt dumt misstag jag normalt aldrig skulle ha gjort, Jag blev tillsagd att ta en avfart och stressad och nervös som jag var ser jag skylten mot Solvalla och förbereder mig på att svänga av men jag hamnar lite i vägrenen innan det och då får hon jag kör upp med ingripa. Efter det tycker jag att allt går helt okej på vägen tillbaka men jag kuggas på ”körfältsbyte”. Hur ledsen jag än blev så förstår jag hur korkat misstag jag gjort och accepterar det. I övrigt så var inspektören hur trevlig och lugn som helst. Hoppas att jag kan slappna av mer till nästa gång och inte vara så nervös för då tappar man ganska mycket och gör dumma misstag!!