Start > Körkortsforum > Intensivkurs!

Intensivkurs!

xitochu 2018-10-08 15:21 ! Citera #
Hej! Det är nämligen så att jag börjar med mitt körkort nästa vecka och ska då gå intensivkursen. Jag har några kompisar som också tog den men då behövde dom sitta inne på körskolan från öppning till stängning å plugga? Är det så med alla intensivkurser eller är det bara för att dom går i skolan så dom liksom ”kan göra så”. Jag själv går inte i skolan för jag hoppade av, så nu jobbar jag. Dom sa ju ingenting till mig att man behövde vara där så jag tog ju inte ledigt? Tänkte att de kanske är bra så jag inte kommer i sista sekund å är ledig från jobbet i två veckor liksom.
Tacksam för svar :)
Gäst 2018-10-08 21:26 ! Citera #
Varför tror du det heter intensivkurs?

Det väl klart som fan du måste vara där om du ska gå en intensivkurs
Gäst 2018-10-08 21:56 ! Citera #
Vanligtvis så pågår en helt vanlig dag på en intensivkurs med att man sitter vid skolbänken och läser teori i c:a 2-3 timmar, sedan är man ute och kör i 2-3 timmar, för att sedan plugga lite mera. Man brukar börja runt kl 08.00 och sedan hålla på fram till 16.00 - 17.00.. Det heter ju intensivkurs för att det är intensivt pluggande och körande, så om du tror att du kommer kunna jobba samtidigt så kan du glömma det. Detta är studier på heltid!!
Gäst 2018-10-09 09:35 ! Citera #
Intensivkurs....se till att ha tagit ledigt.

Då det är som föregående skrivit redan.
Det är hela dagarna.

Tips, då jag vet en god vän gjorde det, puggat innan och läst boken, lite körvana sen tidigare....

Då tempot är högt och om man vill klara det.

För ingen körvana så slösas det massor med tid på att lära sig manövrera fordon mm och det käkar upp tiden du har att klara provet.

Vilket han berättade att några kom utan förberedelser överhuvudtaget....och ja de kuggade på första både teori och körprov.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor