Start > Körkortsforum > Uppkörning i Karlstad den 16/1…

Uppkörning i Karlstad den 16/10

SK 2018-10-01 13:26 ! Citera #
Hej!

Har uppkörning i Karlstad den 16/10. Är skitnervös. Någon som har kört där och kan dela med sig om vilka vägar man kör på uppkörningen? Bor i Stockholm men fick första uppkörningstid där.
Gäst 2018-10-01 19:57 ! Citera #
Har uppkörning också i Karlstad.

Det vad jag kan säga till dig är att körningen i Karlstad är mycket lugnare än i Örebro, Stockholm, Malmö osv. Så det behöver du icke tänka så mycket om. Bara köra det kommer inte att vara speciellt lättare om du vet vart inspektören kommer att testa dig.

Viss han/hon vill kugga dig så kommer den att kugga dig, viss hen ser att du kan köra så får du godkänd så är det.
Börje Kugg 2018-10-02 06:56 ! Citera #
Kör du inne i stan - var uppmärksam på om det är huvudled eller inte och håll rätt hastighet. Många går mot rött inne i stan, var uppmärksam på det...många struntar även totalt i högerregeln så ta dina egna beslut och strunta i andra bilar.

En svår sväng från högre hastighet som kan komma är om du får köra ut till väg 63, som är en motortrafikled.
Där kan du få göra en vänstersväng mot ”Golfklubben” - står Karlstads GK på skylten. Ta ner farten i tid så det blir en mjuk inbromsning, det är inte många meter att bromsa på i det korta körfältet du har innan svänger över.
Gäst 2018-10-02 19:12 ! Citera #
Hej jag ska göra min uppkörning i Landsrona snälla om ni kan förklara mig hur det ska vara?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor