Start > Körkortsforum > Vingling i hög fart

Vingling i hög fart

O 2018-09-27 19:35 ! Citera #
Tips på hur man kan få fordonet att gå rakt fram i högre hastigheter. 50 km/h, 70 km/h mm?

Jag vet att man ska hålla löst i ratten och öva
Gäst 2018-09-28 22:09 ! Citera #
Titta långt framåt, dessa saker ska man inte ens behöva tänka på - sköter sig mao. automatiskt. Annars är det smått oroväckande.
F 2018-09-28 23:15 ! Citera #
Övning och övning.
När man börjar köra så är allt svårt. Mycket att hålla reda på med pedaler, ratt, växelspak och blinkers.
Allt blir bättre ju mer man kör, oroa dig inte. Kör vägar du kört på förut så du vet hur det ser ut; var/om det finns övergångsställen, korsningar och rondeller.

När jag övningskörde så körde jag mest på körskola, men på söndagar kunde jag köra privat.
Då åkte jag alltid samma väg, en 70-väg på landsbygd. Då visste jag att det inte var mycket trafik och jag kände igen vägen.
I början var det fokus på att hålla bilen rätt i körfältet och när någon åkte förbi i det andra så var jag rädd att råka köra in/ sugas in i bilen. När jag blev säkrare på just det momentet så körde jag samma väg X antal gånger till fast med fokus på något annat. Och sen ett annat moment, och så vidare.
Gäst 2019-05-22 20:08 ! Citera #
Hur stora rattutslag kan göra när man kör i tex 70 km/h?
Gäst 2019-05-23 12:01 ! Citera #
Gäst 2019-05-22
Hur stora rattutslag kan göra när man kör i tex 70 km/h?
Du ska inte göra stora rattutslag!
Hmm 2019-05-23 16:44 ! Citera #
Detta är en extremt oroväckande fråga....HÅLL I RATTEN!?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo