Start > Körkortsforum > Tips inför teorin!

Tips inför teorin!

Mari 2018-09-26 14:57 ! Citera #
Jag gjorde mitt första kunskapsprov förra månaden med 47 rätt. Då hade jag suttit på elevcentralen och gjort massor med tester, kände mig förberedd om jag utgick från elevcentralen. Blev alltid godkänt på att slutprov, med marginal.

Efter att jag misslyckades fick jag grov ångest. Läste ingenting som har med teori att göra förrän 1,5 vecka innan kunskapsprovet jag gjorde idag. Fick 59! (Hade fått 60 om jag inte ändra en fråga jag markerat sista sekunden)

Jag rekommenderar INTE elevcentralen. Jag köpte för 1,5 vecka sen ”ta körkort”-appen för 200 kr och jag kan säga att det var det bästa jag gjort. Rekommenderar den väldigt mycket! Den blandar läsning med prov efter varje kapitel. Appen går igenom hela teoriboken med läsning samt olika videoklipp. Varje fråga du svarar fel på får du göra i ett slutprov mellan varje nytt kapitel.

Satt 9h totalt i den appen (kan ses genom ett statistikverktyg i appen). Gjorde hela ”steg-för-steg” momentet sen några slutprov. Repeterade de frågor jag svarat fel på. Som sagt, köp appen om ni tycker det är svårt att få in allt! :D
Gäst 2018-09-26 15:00 ! Citera #
Gjorde själv teoriprovet alldeles nyss och var en poäng från godkänt. Fyfan
Mari 2018-09-26 17:17 ! Citera #
Fyfan vad surt.. plugga lite mer så tar du det nästa gång!
Jernhand 2018-09-26 18:52 ! Citera #
Håller med, Elevcentralen har en undermålig kvalitet, dom har nollställt min statistik flera gånger, men använder den på grund av att jag betalat för den. Men dryg support osv. och alltid samma frågor. Så även jag rekommenderar appen Ta körkort som jag köpt, även om den också behöver lite finslipning är den mycket bättre och trevligare att använda.

Denna sida, KörkortOnline har en helt annan standard på frågorna än båda apparna/tjänsterna, lite klurigare och annan typ av frågor, så jag har valt att ta en månad här också nu i slutskedet av min utbildning. Så mitt tips är att använda så många bra tjänster som möjligt. Jag håller tummarna för mig själv och hoppas att jag klarar det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor