Oro

Erika 2010-02-16 18:29 ! Citera #
Hej alla övningskörare!

Jag tror att ett allt för vanligt fenomen är oro till körkortet.
Personligen har jag oroat mig massor men nu börjar jag förstå att det går bra att ta det lugnt också. Såklart vill man ha körkortet så fort som möjligt. Det bästa är att inte stressa och bara ta det lugnt, så ska ni se att körkortet är ert!

Kram
Gäst 2010-02-17 18:51 ! Citera #
Mitt tips är att ”skynda långsamt”! Kör intensivt, läs mycket teori, men hetsa inte upp dig om inte resultaten kommer direkt! Körning lär man sig inte över natten, och att köra så regelbundet och ofta som möjligt är bra tips!
Gäst 2010-04-03 13:25 ! Citera #
Hej!

Du har så rätt så. Man ska inte oroa sig för mycket, det löser sig bara man fortsätter kämpa och aldrig ger upp. Förhoppningsvis tar man bara körkortet en gång under sin livstid, så det måste få ta sin tid och kosta sina pengar. Det är inte lätt att vara människa, men har man viljan så går det alltid. Ingenting är omöjligt. Lycka till allihopa!

Kram
alino 2010-04-11 19:59 ! Citera #
Det viktigaste är att inte se uppkörningen som en uppkörning, se det som en vanlig lektion!
Gäst 2010-04-12 17:23 ! Citera #
Angående oro så tycker jag att det är jätte synd att det nu finns regler som gör att man måste köra upp inom två veckor från det att man skrivit och klarat teoriprovet. Det skapar ju en högre stress och ett mycket högre krav på oss elever att klara uppkörningen på första försöket. Oro kan ju ofta vara orsaken till att man sen gör fel och stressar när man väl sitter bakom ratten.

Men jag antar att det bästa man kan göra för att undvika det är att se till så att man verkligen känner sig säker på bilkörningen och då läser man på det sista lilla extra på teorin så man själv känner att man har full kontroll på allting när man väl ska göra provet och uppkörningen.
tisslan 2010-06-11 11:24 ! Citera #
Angelinblack
Angående oro så tycker jag att det är jätte synd att det nu finns regler som gör att man måste köra upp inom två veckor från det att man skrivit och klarat teoriprovet. Det skapar ju en högre stress och ett mycket högre krav på oss elever att klara uppkörningen på första försöket. Oro kan ju ofta vara orsaken till att man sen gör fel och stressar när man väl sitter bakom ratten.


Jag håller inte riktigt med dig. Jag tycker att det är jättebra att men måste göra allt inom en tvåveckorsperiod. Däremot tycker jag att men borde få längre tid på sig att göra om om man missat ett av dom. Får man ingen tid för omprov osm passar så är det ju kört och man måste lägga ut massa x:a pengar på ngt man redan är godkänd på...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 19:43
1
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest