Start > Körkortsforum > C-prov

C-prov

Lastbilstjejen 2018-09-16 14:21 ! Citera #
Hejsan!
Jag ska skriva mitt C-prov på tisdag och börjar bli väldigt nervös..
har dock hört att över 80% av alla frågor som kommer komma är baserade på B-provs frågor.
Är det någon som vet om detta stämmer?

Jag har nyss gjort ett sluttest på elevcentralen för C-prov samt ett test här på körkortonline för B-körkort.
I elevcentralens sluttest fick jag 51/55 rätt och här på körkortonline fick jag 61/65 rätt..

Hur står sig dessa bägge sidors frågor mot det verkliga testet när det gäller C respektive B provs frågor?
Jag har inte testat någon av dessa sidors frågor förut, varken nu eller när jag tog B-körkort då jag endast då plugga på trafikskolan och i deras egna datorfrågor. Fick tips om dessa sidor via en kompis som även han håller på att ta C-körkort.
Så om någon vänlig själv kan hjälpa mig med detta så vore det toppen snällt!

Vänliga hälsningar
Emilia
Lastbilstjejen 2018-10-21 11:28 ! Citera #
Kan nu meddela att jag klarade mitt C-teoriprov på första försöket, och klarade i fredags min uppkörning.
Så nu mera kan jag med stolthet säga att jag är en äkta lastbils tjej 8-)
Tycker dock att C-teoriprovet var lättare än vad vanliga B-teorin var :lol:

Med vänliga hälsningar
Emilia
Jolle 2019-05-02 14:23 ! Citera #
Hej! Jag har svårt att läsa. Vilken online sida rekommenderar du angående C kortet för att klara av V provet ? Har dock gjort klart B frågorna via elevcentralen
Lastbilstjejen 2019-05-03 12:16 ! Citera #
Jolle 2019-05-02
Hej! Jag har svårt att läsa. Vilken online sida rekommenderar du angående C kortet för att klara av V provet ? Har dock gjort klart B frågorna via elevcentralen
Hejsan!

Om du ska plugga på C teorifrågor så rekommenderar jag helt klart elevcentralen, men sedan finns det även en annan sida som heter ”Tibro trafikskola”.. Om du går till Google och skriver in ”Tibro trafikskola” så kommer du högst upp på sidan hitta en länk som heter ”Tibro Trafikskola AB”

Gå in där, för där kan du hitta ALLA frågor som gäller C, CE, D, DE och YKB frågor..
Och det är helt gratis!

Lycka till!!


/Emilia
Bullrider 2019-12-04 09:47 ! Citera #
Hej Emilia.

Ett stort grattis om c- körkort!! Det är sent men... Hoppas att du är nöjd med jobbet och så klart att du har bra betalt!! :)
Gäst 2019-12-08 10:48 ! Citera #
Fick du också CE ?
Lastbilstjejen 2019-12-23 12:25 ! Citera #
Bullrider 2019-12-04
Hej Emilia.

Ett stort grattis om c- körkort!! Det är sent men... Hoppas att du är nöjd med jobbet och så klart att du har bra betalt!! :)
Hejsan Bullrider!

Tack så mycket, jag är jättenöjd med både jobbet och lönen, tjänar väldigt bra för att vara första året som anställd hos ett åkeri :) ;)
Lastbilstjejen 2019-12-23 12:26 ! Citera #
Gäst 2019-12-08
Fick du också CE ?
Hejsan!

Jajamensan, jag tog även CE kortet bara någon månad efter att jag hade klarat av C kortet :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov