Start > Körkortsforum > Uppkörning äntligen klart!!

Uppkörning äntligen klart!!

Glad glad 2018-08-30 18:14 ! Citera #
Hej allihopa,

Jag lovade att jag skulle komma här för att berätta en lite om min uppkörning.

Så jag var väldigt nervös och inspektoren var tuff men en människa ändå. Hon såg att jag var 100% nervös men jag hade teori redo på tunga när hon frågade teori saker, då han pratade med mig om flera andra saker för att hjälpa mig att försöka slappna av. Då började jag att köra korrekt och med uppmärksamhet på hastighet och de andra flera regler som krävde. Jag körde mot Arlanda, sen Rotebro C då blev det urban sträck, parkerade där sen körde jag tillbaka mot Danderyd ( man måste hålla på höger i de två spåren) då tillbaka till Trafikverket. Blev Godkänd på den första försöken. Det var 3 månader av nervösa tider och utbildade mig om allt som helst.

Min tips är att ni försöker hålla utan andas för några sekunder då andas igen...genom de mindre sekunder när ni inte får andas ska ni inte tänka på provet, då kommer ni att förstå att det finns viktigare saker i livet än provet och att göra fel är normalt, och när ni förbereda er tills ni blir nöjda, ni ska köra korrekt och trygga.
Att göra det med en kompis som also vill ta körkort är en hjälpmedel också. Tillsammans är man starkare.

Tack alla som har skrivit tips här, jag hoppas att ni kan bli Godkända också och kommer tillbaka hit för ge tips för alla som kommer att uppleva den här svårt processen.

Glad glad.
Gäst 2018-08-30 22:40 ! Citera #
Grattis, bra jobbat!

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor