Start > Körkortsforum > Hur vanligt är det att man mås…

Hur vanligt är det att man måste backa runt hörn?

Gäst 2010-02-10 14:14 ! Citera #
Hej!

Hur vanligt skulle ni säga att det är att man måste backa runt hörn på uppkörningen? Många säger att det ”kan komma” men ingen av mina bekanta har faktiskt varit med om det när det väl kom till kritan.
Gäst 2010-02-10 14:38 ! Citera #
Hej
jag kuggade igår pga att jag inte kunnde backa runt ett hörn ordentligt.
Gäst 2010-04-22 17:18 ! Citera #
Det är lika bra att förbereda sig för det, för det är väldigt stor chans att man stöter på det.

Jag känner 2 st som har stött på det på deras uppkörning i Göteborg.
sarahyeahh 2010-04-27 19:29 ! Citera #
Menar ni runt en husvägg då eller? Det verkar i sånt fall livsfarligt! :P
jocke 2010-04-28 14:01 ! Citera #
Det är väl lika bra att träna på det, Jag gjorde min uppkörning idag och det gick jätte bra, fick inte backa runt hörn men fick fickparkera och det är väl ungefär likadant :P

men som sagt, det e bara träna på det, Glöm inte att när du backar så ska du se dig omkring också så att du inte bara kollar i backspegeln hela tiden.
Mysig 2010-05-08 14:42 ! Citera #
Lika bra att träna på det i fall att liksom
Argbigga 2010-05-13 22:33 ! Citera #
Hur ”dålig” måste man vara på att backa runt ett hörn för att kugga? Jag menar, man gör ju det sällan felfritt och på uppkörningen blir man ju nervös och sådär. Är det någon som vet hur det går till när man skall backa runt ett hörn, säger dem ”backa runt detta hörnet” eller kräver dem att man skall förstå det om dem säger ”vänd på bästa sätt” och att back runt ett hörn då är det bästa (fastän man själv kanske inte hinner komma på den idén). Sådana krav kan dem väl inte ha på en? Vad tror ni förresten om fickparkering, hur ofta kommer det på uppkörningen tro?

/en som börjar bli nojig
Billy Andersson 2010-05-14 02:04 ! Citera #
Det är ganska vanligt vad jag har hört. Det ska alltid vara någon form utav backning också, även om det inte är runt hörn kan det vara fickparkering eller backparkering. Men lär dig att backa runt hörn, ta ingen chanser, vore onödigt att misslyckas pga utav det.
Gäst 2010-05-21 22:04 ! Citera #
Jag skulle nog utgå ifrån att man behöver göra det, så blir det en bonus om man slipper. Det verkar dock vara ett ganska vanligt moment så det är nog lika bra att öva, öva, öva tills det känns som att det sitter.

Tipset med att ta sikte på något föremål långt bakom bilen och backa mot det istället för att fokusera på själva hörnet var något jag hade stor nytta av när jag övade. Plötsligt rätade bilen upp sig nästan av sig själv och jag hamnade inte längre en halvmeter från trottoarkanten! Magi! ;)
Gäst 2010-05-23 17:35 ! Citera #
Hur ofta backar man egentligen runt hörn när man väl har körkort? Det känns mer som en övning som behövs för att klara parkeringsövningarna än något som verkligen behövs.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov