Har precis haft körlektion, har tre till inbokade innan uppkörning på måndag (den sista är på samma dag som uppkörningen).
Jag har ingen att övningsköra med och har bara lärt mig genom trafikskola, har hållt på sedan april och skjutit upp målet flera gånger. Min lärare sa idag att jag borde bokat fler lektioner nu sista veckan (men det är fullbokat) så finns inte mycket att göra.
Mitt problem är att jag är osäker på mig själv och tvivlar för mycket i trafiken, har svårt att fatta snabba beslut och fullfölja dem, annars är jag i stort sett en duktig och noggrann förare... Idag tog min osäkerhet över och jag gjorde flera misstag på motorvägen (är för seg på att gasa upp i rätt hastighet bla)... och efteråt sa min lärare att jag kommer bli underkänd som det ser ut nu.
Jag är så rädd att jag inte kommer kunna släppa osäkerheten och att minsta grej som går snett om en vecka kommer stressa upp mig o göra att jag blir underkänd. Jag vet att det finns en chans att jag kan klara det men har SÅ svårt att tänka positivt just nu!
Någon som har tips på hur jag ska peppa mig själv? Hur jag ska våga ta för mig mer i trafiken?
Jag kan egentligen köra bra men min osäkerhet gör jämt o ständigt att jag tvekar o missar möjligheter när jag kör...
Någon som varit med om liknande? Som varit rädd/osäker o ändå klarat uppkörningen?