Start > Körkortsforum > Får man lämna bilen för att se…

Får man lämna bilen för att se att parkeringen är ok?

Gäst 2018-08-09 13:37 ! Citera #
Tycker banne mej det är omöjligt att se om bilen är parkerad korrekt endast genom att öppna dörren och kolla!
1 2018-08-09 14:06 ! Citera #
Det fick jag göra. Men fråga inspektören.
Gäst 2018-08-09 15:01 ! Citera #
Jag har också hört att man får göra det, men tror inte att det är till någon fördel eftersom det kan tyda på att du är osäker på hur man parkerar samt att din manövrering inte är den bästa om du måste gå ut ur bilen för att kolla.
Det ska räcka med att bara öppna dörren, har du linjen i närheten av din dörr så är du klart inne i rutan på rätt sett :)
Gäst 2018-08-09 17:57 ! Citera #
Tycker de svårt med att se linjen vid bilens bak oavsett hur väl parkerad den är :-)
Gäst 2018-08-10 12:57 ! Citera #
Gäst 2018-08-09
Tycker de svårt med att se linjen vid bilens bak oavsett hur väl parkerad den är :-)
Då vet du vad du ska träna på innan du har din uppkörning ;)
Je 2018-08-11 20:08 ! Citera #
Gäst 2018-08-09
Hej min lärare uppmanade till och med mig inför uppkörning att gå ut och kolla om jag var osäker. Bara dra handbromsen och gå ut och kolla , om den står fel, kör fram och redigera. Helt okej :) körde upp iår.
Gäst 2018-08-15 22:20 ! Citera #
Gäst 2018-08-09
Eftersom att du generellt inte behöver oroa dig för bakomvarande trafik i parkeringsrutan så kan sidospeglarna bli ett bra alternativ för att se linjerna, efter lite justering. :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest