Jag tog mitt körkort 2000 och har varit av med det i snart 1år. På den tiden fanns inte risk1 utan bara halkan vilket var en lattjo företeelse. Kuggade då på teorin första gången men satte den på andra, uppkörningen satt på första försöket och jag tror att min intensivkurs kostade i runda slängar 14k
Jag har innan jag blev av med kortet aldrig åkt på en bot eller på något sätt varit med om något illa i trafiken.
Bestämde mig för att nu jävlar ska jag plugga på under lång tid och verkligen friska upp minnet. Halkaläraren var aningen trött på mig eftersom jag råkade klara vissa moment som jag inte borde klarat men garvade mest över att ”ja, vissa har det i ryggmärgen uppenbarligen”. Pluggade teorin genom att använda mig utav appen”Ta Körkort” och göra testerna fram tills jag uppnådde minst 90% på alla proven, flera gånger. Köpte böckerna men läste dem aldrig pga tidsbrist tyvärr och att de är enormt lättlästa.. Nåväl, satte 60/65 på teorin på 25min och ett hett tips där är att LÄS frågorna och TITTA noga på bilderna, vissa är mer puckade än andra. Var utvilad och var i tid. Testa dig på flera onlinetester och kolla youtube om du är osäker över något.
Ändå är jag lite nervös för de senaste åren har jag kört automatare och dessförinnan har jag bara haft manuella. Bilarna var ju jäkligt lätta när jag körde upp att gå igenom säkerhetskontrollen på första gången så nu har jag pluggat nya bilar deluxe. Detsamma gäller Eco-driving, det börjades prata om det när jag tog kortet första gången men verkar vara mer viktigt. Ska bli intressant att se och självklart är jag nervös nu men väldigt mycket hänger på att jag klarar det så nu jävlar ska det gå. Återkommer med svar på hur det gick sen..
Lyckas jag kostade mitt körkort strax under 4000kr denna gången vilket känns mer rimligt.
(Kommer inte svara på hur det gick till när jag förlorade mitt körkort så det är inte lönt att gräva i)