Start > Körkortsforum > Uppkörning snart, hjälp!

Uppkörning snart, hjälp!

Eliza 2018-08-06 19:33 ! Citera #
Jag har min uppkörning om 2 dagar och jag är redan nu hur nervös som helst. Jag tror att jag är redo för den, vilket min lärare på körskolan också verkar tro. Dock ligger mitt problem i nervositet Och självförtroende :(

Det kan vara så att jag är väldigt redo för uppkörning, men det känns samtidigt som att jag aldrig kommer vara tillräckligt redo pga de jäkla nerverna... så fort jag gör ett litet fel (kan vara så enkelt som att missa avfarten i rondellen och behöva köra ett extra varv) så försvinner mitt självförtroende och jag känner mig helt kass på att köra bil för sen efter fel nr 1 kommer resten av bara farten.

Någon som har något bra tips eller kanske bara några väl valda lugnande ord? :)
Maria 2018-08-06 22:32 ! Citera #
Jag klarade min andra uppkörning idag trots att jag var helt galet nervös. Kuggade första gången pga nervositet som fick mig att göra fel som jag aldrig gjort tidigare men nu andra gången gick det fast jag var ännu mer nervös. Jag tyckte jag körde ganska dåligt idag, ryckigt, lite dåliga växlingar och ett motorstopp men man måste inte köra perfekt så länge det är trafiksäkert och man har uppsikt. Så försök tänka att de inte har så höga krav som man kan tro och om körskolan tycker du är redo så har du vad som krävs för att lyckas. Jag lyckades aldrig bli av med nervositeten så har inga bra tips för det men ville bara berätta att det går att klara sig fast man är nervös. Jag håller tummarna för dig!
Penpenik 2019-12-10 20:44 ! Citera #
Jag har uppkörning nästa vecka på tisdag och är så nervös och rädd , det är min tredje försök , hoppas att jag klara det :cry:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest