Start > Körkortsforum > Tips inför uppkörning?

Tips inför uppkörning?

Olivia 2018-08-06 11:36 ! Citera #
Jag har min uppkörning om 2 dagar och jag är så nervös att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Jag tror att jag är tillräckligt bra på att köra för att göra uppkörningen också.
Men jag har alltid haft problem med självförtroende och nervositet, alltså om jag gör ett litet fel när jag kört på lektionerna så kommer fler fel lite på rad efter det första, eftersom jag tappat mitt självförtroende och blir nervös. Om jag inte gör ett första litet fel på en lektion så går körningen dock jättebra. Någon som har/har haft ungefär samma typ av problem och som har tips på hur man kan göra eller försöka tänka för att inte hamna i den tankegången om man råkar göra något litet fel på uppkörningen?
Alexandra 2018-08-06 12:44 ! Citera #
Du kan vara helt lugn...
Man blir inte kuggad även om man gör en massa småfel, så länge det inte är något trafikfarligt så är det absolut inga problem :D

Jag var super nervös inför min uppkörning, hade en körlektion med körskolan precis innan, men den gick bokstavligt talat åt skogen för att jag satt och tänkte för mycket på vad jag skulle få göra på min uppkörning.
Min körlärare bad mig att stanna, andas djupt och slappna av. Och bara vara här i nuet, för vad som kommer senare kan jag ändå inte påverka nu, så varför lägga energi och fokus på det, plus att man bara triggar nervositeten ÄNNU mera..
Jag gjorde som han sa, och det gick genast bättre.

Själva uppkörningen gick galant, hade absolut inga problem, självfallet vart jag skit nervös ändå när inspektören kom gående mot bilen. Och jag minns inte ens vad hon sa när hon berättade vad vi skulle göra, så jag fick nog en mindre blackout där :D
Men så fort vi satte oss i bilen och jag startade bilen så försvann en massa nervositet och jag hamnade i mitt ”driving-mode” och hade fullt fokus på att köra bilen samt göra det som hon bad mig att göra.
Väl tillbaka så fick jag en massa beröm då hon tyckte att jag körde jättebra, och hon hade inget att anmärka på eller ge mig nått tips på nått som jag ska tänka på.. :D

Jag tror på dig!
Du kommer klara det lika bra som jag gjorde!!
Lycka till!!!
Olivia 2018-08-06 19:38 ! Citera #
Alexandra 2018-08-06
Du kan vara helt lugn...
Man blir inte kuggad även om man gör en massa småfel, så länge det inte är något trafikfarligt så är det absolut inga problem :D

Jag var super nervös inför min uppkörning, hade en körlektion med körskolan precis innan, men den gick bokstavligt talat åt skogen för att jag satt och tänkte för mycket på vad jag skulle få göra på min uppkörning.
Min körlärare bad mig att stanna, andas djupt och slappna av. Och bara vara här i nuet, för vad som kommer senare kan jag ändå inte påverka nu, så varför lägga energi och fokus på det, plus att man bara triggar nervositeten ÄNNU mera..
Jag gjorde som han sa, och det gick genast bättre.

Själva uppkörningen gick galant, hade absolut inga problem, självfallet vart jag skit nervös ändå när inspektören kom gående mot bilen. Och jag minns inte ens vad hon sa när hon berättade vad vi skulle göra, så jag fick nog en mindre blackout där :D
Men så fort vi satte oss i bilen och jag startade bilen så försvann en massa nervositet och jag hamnade i mitt ”driving-mode” och hade fullt fokus på att köra bilen samt göra det som hon bad mig att göra.
Väl tillbaka så fick jag en massa beröm då hon tyckte att jag körde jättebra, och hon hade inget att anmärka på eller ge mig nått tips på nått som jag ska tänka på.. :D

Jag tror på dig!
Du kommer klara det lika bra som jag gjorde!!
Lycka till!!!
Hoppas det går lika bra för mig som det gick för dig, och grattis!

Skönt att höra att småfel inte spelar någon större roll, gissar att ett å annat lär komma pga nerver iallafall i början :? Men förhoppningsvis kan jag fixa det ändå !

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest