Start > Körkortsforum > Är det endast jag som tycker d…

Är det endast jag som tycker det är löjligt att man kan kuggas på ecodriving?

typiskt svenskt 2018-08-02 23:06 ! Citera #
Först och främst måste jag bara nämna hur ontroligt roligt jag anser det är att man ej kan hitta någon resurs angående ecodriving på engelska eller annat språk... visar verkligen hur relevant det är.

För det andra, för att klara av ecodriving anser jag det räcker med att man skippar växlar, visar att man motorbromsar o rullar i 2an/3an, etc. det är fan löjligt ifall inspektören vill att det ska vara perfekt motorbromsning speciellt om man kör trafikverkets bil.

för det tredje, är så jävla trött på hjärntvättningen/propagandan som finns angående ecodriving i teoridelen...

för det fjäre (kopplat till 3) så är det löjligt att anse att ecodriving är så pass viktigt för att ”rädda miljön”. det gör ju sitt men de flesta skiter nog i det och det är företag och bönder (främst kor) som orsakar mest utsläpp.

tack och hej.
T 2018-08-02 23:14 ! Citera #
Låt mig gissa - du kuggade på den här delen? ;)
Gäst 2018-08-02 23:31 ! Citera #
Ja, mycket är hjärntvätt. Tyvärr är det så det ser ut i sosse-Sverige.

Det viktigaste i det kommande valet är att Miljöpartiet åker ut ur riksdagen.

On topic: Det räcker med att motorbromsa och hoppa över växlar några gånger under körningen, så har du visat att du är medveten om eco-driving.
TS 2018-08-03 00:15 ! Citera #
Tack för stödet!
Gäst 2018-08-03 12:36 ! Citera #
Du förtjänar inte körkortet.
Gäst 2018-08-05 20:27 ! Citera #
Håller med TS det är katastrofalt illa och man blir ju orolig för framtiden
Emma 2018-08-07 10:00 ! Citera #
Någon som vet om man får ny prövotid om man uppgraderar till manuell ?:)
Gäst 2018-08-07 12:50 ! Citera #
Emma 2018-08-07
Någon som vet om man får ny prövotid om man uppgraderar till manuell ?:)
Jag fick det inte, jag hade iofs bara haft automat i c:a 2 månader innan jag ”uppgraderade” till manuell.
Jag fick fortsätta därifrån jag var..
Börje Kugg 2018-08-08 16:51 ! Citera #
Nej, det får du inte. Det räknas som att du häver ett villkor på ditt befintliga körkort. Av samma anledning behöver du inte göra om teoriprovet eller riskutbildningarna.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo