Start > Körkortsforum > Hela min sommar har blivit för…

Hela min sommar har blivit förstörd tack vare trafikverket

Gäst 2018-07-29 20:30 ! Citera #
Vet ej hur många gånger jag måste upprepa detta. Kan manövrera. Fick göra en backpackering + parkering vid Trafikverket vid båda tillfänna och klarade det ”gallant” (som ni uttrycker de). Kommer ju inte kunna göra det lika väl efter att inte ha gjort det i ett långt tag.
Gäst 2018-07-29 22:06 ! Citera #
Gäst 2018-07-28
Sluta gnäll och skyll ifrån dig...
Men du har helt rätt i vad jag kommer skriva... Kan du grunderna så är det inte några problem med att få sitt körkort..
Men tydligen kan du inte det, så då ska du inte ha nått körkort heller...Om man inte ens kan parkera eller göra nått så simpelt som att backa runt ett hörn, ja då ska man inte ha nått körkort...
Nu tycker jag att du e lidt väl nonchalant og orättvis.
Bara för att DU tycker det är lätt att backa runt hörn og fickparkera betyder det ikke att alla besitter denna talang.
Så lidt en smula ödmjukhet vore på sin plats.

När jag övningskörde hade jag detta problem också.
Men med idogt övande og traglande funkar det kanon.
:)))
Cxx 2018-07-30 09:46 ! Citera #
Håller med, Trafikverket är ett SKÄMT särskilt med tanke på att det kan vara en sån jävla nitlott med tanke på vem man får som kontrollant. Jag blev kuggad på att jag körde 40 på 30-väg MEDANS jag bromsade, medans jag har en kompis som klarade sin uppkörning fast hon låg i 50 på 30-väg och körde mot rött ljus vid ett tillfälle. Har även en till kompis som kört mot rödljus och klarat det. Riktigt oprofessionellt att det är så. Har nu lagt 15 000 kr på ett körkort jag inte har, plus att jag kommer få betala ytterligare 325 för ett teoriprov på grund av att Trafikverket inte kan uppehålla servicelöftet att man ska få ny uppkörning inom 2 månader. Jättekul och jätteproffsigt, men kul för dom att tjäna pengar medans fattiga ungdomar blir ännu fattigare
.... 2018-07-30 11:55 ! Citera #
Cxx 2018-07-30
Håller med, Trafikverket är ett SKÄMT särskilt med tanke på att det kan vara en sån jävla nitlott med tanke på vem man får som kontrollant. Jag blev kuggad på att jag körde 40 på 30-väg MEDANS jag bromsade, medans jag har en kompis som klarade sin uppkörning fast hon låg i 50 på 30-väg och körde mot rött ljus vid ett tillfälle. Har även en till kompis som kört mot rödljus och klarat det. Riktigt oprofessionellt att det är så. Har nu lagt 15 000 kr på ett körkort jag inte har, plus att jag kommer få betala ytterligare 325 för ett teoriprov på grund av att Trafikverket inte kan uppehålla servicelöftet att man ska få ny uppkörning inom 2 månader. Jättekul och jätteproffsigt, men kul för dom att tjäna pengar medans fattiga ungdomar blir ännu fattigare
Först och främst har jag väldigt svårt att tro att dina så kallade vänner ska ha blivit godkända för det du skriver.
Du MÅSTE ha 30 km/h när du passerat hastighetsskylten.
Att du kommer få göra teorin om är ditt eget fel för att du inte klarade proven på första försöket. Poängen men trafikverkets 2 månaders system är att folk ska kunna boka teori och uppkörning och klara det på första. Misslyckas du, ska du inte ha möjligheten ”ta” någon annans tid som gör provet för första gången. Det är en risk du får ta om du ska köra upp eller göra teori innan du är klar. Så du kan inte skylla på något annat än dig själv.
Gäst 2018-07-30 12:53 ! Citera #
Cxx 2018-07-30
Och här mina damer och herrar har vi dagens STÖRSTA lögn!

Jag trott inte ett dugg på att dina vänner klarade sina uppkörningar om dom körde mot rött!
Tror du det själv så är det upp till dig, men dina så kallade ”vänner” har dragit en lögn för dig som tydligen gick på!
Det finns inte en enda inspektör i hela landet som skulle godkänna en uppkörning om man har kört mot rött, eller om man kör för fort på en 30 sträcka. Så sluta ljug, man kan ju nästan tro att du har gått på det..
Men troligtvis så är detta nått som du bara har kommit på när du sitter här vid datorn för att du tycker synd om dig själv!
Så väx upp och mogna till, samt ta lärdom av vad du behöver göra för att verkligen klara en uppkörning!
Gäst 2018-07-30 14:30 ! Citera #
.... 2018-07-30
Först och främst har jag väldigt svårt att tro att dina så kallade vänner ska ha blivit godkända för det du skriver.
Du MÅSTE ha 30 km/h när du passerat hastighetsskylten.
Att du kommer få göra teorin om är ditt eget fel för att du inte klarade proven på första försöket. Poängen men trafikverkets 2 månaders system är att folk ska kunna boka teori och uppkörning och klara det på första. Misslyckas du, ska du inte ha möjligheten ”ta” någon annans tid som gör provet för första gången. Det är en risk du får ta om du ska köra upp eller göra teori innan du är klar. Så du kan inte skylla på något annat än dig själv.
Men frågan är då, är det verkligen rättvist att prioritera för folk som gör det för första gången så som man gör? Det är en intressant diskussion och jag tror de flesta kan komma fram till att det egentligen inte är så himla rättvist. För vad spelar det för roll om du gör det första eller tionde gången?

Om det är så pass många som måste göra om provet mer än 4 gånger är det inte fel hos individerna... det är något fel med trafikverket. Alternativt om ni nu inte kan erkänna att det är fel så måste ni väl kunna erkänna att det är fel att trafikverket ej kan klara av med att så många gör proven.
era 2018-07-30 15:29 ! Citera #
Gäst 2018-07-30
Men frågan är då, är det verkligen rättvist att prioritera för folk som gör det för första gången så som man gör? Det är en intressant diskussion och jag tror de flesta kan komma fram till att det egentligen inte är så himla rättvist. För vad spelar det för roll om du gör det första eller tionde gången?

Om det är så pass många som måste göra om provet mer än 4 gånger är det inte fel hos individerna... det är något fel med trafikverket. Alternativt om ni nu inte kan erkänna att det är fel så måste ni väl kunna erkänna att det är fel att trafikverket ej kan klara av med att så många gör proven.
Jag antar att du gillar fotbollstuneringar där ”alla är vinnare och får guld, för vi räknar inte poäng”

”Men frågan är då, är det verkligen rättvist att prioritera för folk som gör det för första gången så som man gör?”
Ja, jag tycker det är rättvist och helt rätt, tror de flesta håller med.

”Om det är så pass många som måste göra om provet mer än 4 gånger är det inte fel hos individerna... det är något fel med trafikverket.”
Hur tänker du där? Kan ju lika gärna vara att folk inte pluggar? Körkort tycker många är ganska tråkigt, man vill bara ha det utan att anstränga sig, därav låg motivation att plugga. Jag hatade fysik i skolan och hade låg motivation, men inte skyller jag mitt dåliga betyg på provet.
bs 2018-07-30 15:49 ! Citera #
”man vill bara ha det utan att anstränga sig,”

det är den största lögnen jag sett. bullshit.
era 2018-07-30 16:40 ! Citera #
bs 2018-07-30
”man vill bara ha det utan att anstränga sig,”

det är den största lögnen jag sett. bullshit.
Är det verkligen? Hur många ungdomar tänker ”wohoo, gymnasiet är över! Nu vill jag sitta med teoriböcker och läsa statistik, spegelrutiner, bromsvätska och besiktningsperioder!!!!”

Ingen har körkort som intresse, utan det är ett nödvändigt ont.
Gäst 2018-07-30 16:42 ! Citera #
30h körning med skola. 50h hemma. Teori kontinuerligt under utbildningen, gick även på lektioner. Ändå var det ej tillräckligt.

Men ja när ett land vill ha bra statistik är det så det får vara

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov