Start > Körkortsforum > Hjälp

Hjälp

K 2018-07-12 13:32 ! Citera #
Hej. Jag har gjort nu provet 4 gånger alla gånger har jag fått mellan 46-48 får alltid 26 av 32 på trafikregeler. Måste klara provet innan 11 augusti annars måste jag göra om uppkörningen igen. Kan ni komma med tips hur jah ska göra ?
Gäst 2018-07-12 18:27 ! Citera #
Läs boken, har du läst den så kommer du klara provet.....
Gäst 2018-07-12 18:37 ! Citera #
K 2018-07-12
Hej. Jag har gjort nu provet 4 gånger alla gånger har jag fått mellan 46-48 får alltid 26 av 32 på trafikregeler. Måste klara provet innan 11 augusti annars måste jag göra om uppkörningen igen. Kan ni komma med tips hur jah ska göra ?
Hej!
Läs boken, repetera och arbeta med förståelsen kring olika trafiksituationen.
På Youtube finns lektioner, bla från Sunne trafikskola där de går igenom olika begrepp och situationer. Kanske kan det vara en hjälp med. Att se/höra och få förklaringen och inte bara läsa.
Känn dig inte stressad utan boka ett prov om ett par veckor så du verkligen kan lägga ner tid på att läsa i lugn och ro. 11 augusti är ju ändå nästan en månad framåt i tiden.

Är det något du tycker är svårare än något annat?
Fundera på hur du lär in bäst så du hittar en metod som funkar för dig.
Jag gör det exempelvis genom att skriva ner och sedan repetera från det. Så jag har skrivit massor. Även sånt som redan står i boken.

Ta det lugnt även du kommer fixa det!
Lycka till
Gäst 2018-07-15 09:55 ! Citera #
När jag skrev provet för något år sen tyckte jag det var busenkelt. Jag visste att jag skulle få godkännt när jag svarat på alla frågor.

Nu till metoden, vilket också är ett enkelt och effektivt sätt.

Plugga som du gjort, och testa dig med appen och frågor som du gjort, MEN efter varje svar så ställer du dig frågan ”Varför?”

Alltså varför är svaret som du anget rätt?

Det förhindrar att du bara memorerar de rätta svaren utan istället får förtåelse för de. Och då spelar det ingen roll hur frågan sen kommer vara formulerad hos trafikverkets prov heller.

Lycka till :)
Gäst 2018-07-17 00:47 ! Citera #
Läs igenom kapitlen om trafikregler i boken. Därefter köper du 1000 frågor här på körtkortonline, då kan du välja olika kategorier på frågorna. Till exempel då Trafikregler och nöt in dom. Kolla igenom varje svar (oavsett om du fick rätt eller fel på frågan) och varför just det svaret är rätt
Gäst 2018-07-19 01:06 ! Citera #
Yes!! Klarade provet idag tack alla för eran tips!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov