Start > Körkortsforum > Har prov imorgon 12/7-2018

Har prov imorgon 12/7-2018

/Nervös 2018-07-11 19:50 ! Citera #
Hejsan hörni har teoriprov imorgon, räcker det med att jag har suttit varje med data testerna och läst förklaringar och förstått allting samt svaren till dessa. Ligger på mellan 64 - 65 rätt på testerna här i körkortonline. Självklart har jag gjort klart alla böckerna och suttit och läst dom tillsammans med data testerna. För har suttit och pluggat länge på detta prov tills idag, började i november förra året och har kommit långt nu så vill inte få 50 eller 40 rätt nu när man har pluggat i över 6 månader. Men det jag undrade var räcker det som jag har skrivit i beskrivningen för att klara provet? Önska mig lycka till också behöver all motivation just nu tack! :D
Gäst 2018-07-11 20:17 ! Citera #
Frågorna är formulerade på annat sätt....det är för att se om du förstår, dvs förståelse....

Rekomenderat är att faktiskt läsa boken.

Jag pluggade mycket på frågorna oå denna sida, två veckor innan så löste jag teoriboken, vilket jag är glad för att jag gjorde....

Hade inte klarat teroin med endast denna sida.....krasst...men thats me, andra kanske klarat men jag hade inte gjort det.
Gäst 2018-07-11 20:20 ! Citera #
Ps..tillägg...jag låg på full pott på denna sida efter några tester som du...tyvärr, då omedvetet blir memorerat.....mer än man tror.

Boken, ihop med praktiskt blir lixom djupare o man fattar....självklart m denna sida som kompleterar....

Men men thats men, kan ha fel där.
M. 2018-07-11 23:05 ! Citera #
Eftersom du gjort både böcker och tester och pluggat på förståelsen istället för svaren så tror jag inte du ska vara orolig.

Mitt råd är att verkligen läsa frågan nogrant imorgon när du skriver(det finns hörlurar om du vill få den uppläst om du tycker det underlätta), markera frågor du är osäker på och gå tillbaka till dem.
OM det finns tid kvar på slutet passa på att gå igenom provet igen (läs fråga och svar så du verkligen svarar på vad som efterfrågas). Använd tiden helt enkelt.

Jag upplevde inte provet som svårare, bara det att frågorna är formulerade anorlunda. Fick mitt körkort idag, efter att ha klarat både teori och körprov på första försöket.

Stort lycka till med teoriprovet och sedan även med uppkörningen!
Zom 2018-07-12 01:03 ! Citera #
Hej, Hade teoriprovet för första gången igår 11 Juli. Klarade mig med 57 rätt. Jag har pluggat på slutproven på elevcentralen körkortonline mm och gått tillbaka och kollat vad jag hade fel på samt att jag läste om saker i boken som jag inte riktigt förstod. Tex ett problem jag hade var att förstå parkerings skyltar. Läste om det i boken och förstår nu det utantill. Tänk på när du skriver provet att läsa frågorna noga. Lycka till :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo