Hej!
Ska skriva teoriprovet på fredag 13/7. Hur pluggar jag som mest effektivt? Har läst igenom boken en gång noga. Utöver det har jag laddat ner olika appar samt gjort en del av frågorna här. Känns dock som om att frågorna på denna hemsida är väldigt enkla.
Hur pass mycket svårare är det riktiga teoriprovet och hur pluggar jag bäst inför provet?
Hej Jess!
Jag skrev mitt teoriprov i fredags och fick 61rätt.
Repetera boken, du behöver inte läsa hela igen, men gå igenom den, jag tror du har nytta av det.
Jag har bara gjort gratistesten från den här sidan, då teoridelen på elevcentralen.se ingick i mitt paket som jag köpte från trafikskolan. men jag tycker de är ganska lika. för teoriprovet tycker jag oxå att upplägget är lika, du får frågan och har svarsalternativ, ibland med bilder till.
Däremot så är frågorna annorlunda utformade. Läs noggrant vad de frågar efter och se till att plugga in förståelsen bakom svaren.det tror jag du vinner mest på.
Så att du kan varför det är svängningsregel istället för högerregel, eller varför den röda bilen ska stanna för den blå i flera olika sammanhang och liknande. Visst frågorna är ställda lite annorlunda på riktiga provet, men svårare tyckte jag inte att det var.
Lycka till!