Start > Körkortsforum > Känner mig lugn...?

Känner mig lugn...?

maria 2018-07-04 19:03 ! Citera #
Hej jag har teorin på torsdag och känner mig lugn hitils gjort tester får 55av 65 rätt och jag klarade på 2 försöket uppkörningen men tyvärr detta är min 4 gång att göra teorin har ni några tip inför teori provet jag va jätte stressad dom två gångerna sen 3 gången kände mig säker men när jag väll klickade in på provet fick jag stop i hjärnan typ och viste inte svaren men nu känner jag mig lugn men ändå är lite nervös över provet vill verkligen ha mitt körkort kämpat sen föra året och vill inte ge upp.. :| nån som kan tipsa något
Malin 2018-07-06 14:27 ! Citera #
Hej Maria!
Jag skrev mitt första teoriprov idag. Och fick godkänd med god marginal.

Mitt tips är att nöta, läs både i boken och gör tester. Jag har haft mycket hjälp av elevcentralen.se.
Men finns ju många andra sidor med, bla här.
Skapa dig en förståelse runt olika situationer och vad som gäller där. Försök inte memorera svar utan memorera förståelsen runt när ex högerregeln gäller, när det är svängningsregel eller utfartsregel. På Youtube finns bra lektioner att titta på. Ex så har Sunne trafikskola korta avsnitt med sådant som kan vara klurig som ex olika skyltar med parkering på huvudled.

Lycka till!

För mig är det nu bara att vänta på uppkörningstiden i nästa vecka...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor