Start > Körkortsforum > Teoriprov på torsdag

Teoriprov på torsdag

Gäst 2018-07-03 23:10 ! Citera #
Hej!

Nu är det inte långt kvar till teoriprovet!

Jag gör teoritester på trafikskola online, har i snitt 59 av 65 rätt. I måndags testade jag min trafikskolas egna prov och får mellan 46-50 rätt. Konstigt formulerade frågor tycker jag. Så min fråga till er: hur annorlunda är trafikverkets teoriprov jämfört med testerna man gör online?
Tahir 2018-07-03 23:41 ! Citera #
This is exactly what i am thinking, i do not go through trafik school test but only online test, is it good to go through trafik school test also or just online tests are enough for learning ?
Gäst 2018-07-04 09:49 ! Citera #
Alla skolor har sina egna formuleringar, och likaså Trafikverket..
Men till skillnad från många trafikskolor så är Trafikverkets prov skrivet på ett mer teoretiskt sätt eftersom det är ju det som är själva grejen, att man ska prövas på sina teoretiska kunskaper.
Men har man pluggat bra så är det inte speciellt svårt.
NPA 2018-07-04 18:02 ! Citera #
Jag klarade både teoriprovet och uppkörningen nyligen på första försöket. Frågorna tyckte jag var välformulerade och lätta att förstå. Jag hade memorerat alla uträkningar och all statistik som finns i boken men fick inte en enda på provet. Det är ju slumpmässigt utvalda frågor. Ett tips är att lyssna på frågorna så att du inte läser fel eller hoppar över något ord. Hoppa över frågor som är svåra och återkom till dem när du är klar så sparar du på tiden. En annan sak jag la märke till var att de som gick tidigt var de som kuggade så utnyttja gärna tiden du får och gå igenom alla frågor om du kan. Lycka till! :)
Gäst 2018-07-04 18:29 ! Citera #
Märkte de som klarade gick tidigt...de som kuggade satt kvar i bilen på uppkörningen....
ella 2018-07-04 22:29 ! Citera #
Har provet imorgon. Jag har plugger hur lunge som helst. Klarade uppkörningen på första försöket och på körskolans prov får jag I snitt 62. Jag är så oroliig för frågorna och hur dom är formulerade med tanke på att jag har svårt med läsning och att förstå mig på frågor :| :|
Gäst 2018-07-05 15:09 ! Citera #
Hej igen! yes, helt slumpmässiga frågor men klarade det ändå :D
Gäst 2018-07-05 20:52 ! Citera #
NPA 2018-07-04
Jag klarade både teoriprovet och uppkörningen nyligen på första försöket. Frågorna tyckte jag var välformulerade och lätta att förstå. Jag hade memorerat alla uträkningar och all statistik som finns i boken men fick inte en enda på provet. Det är ju slumpmässigt utvalda frågor. Ett tips är att lyssna på frågorna så att du inte läser fel eller hoppar över något ord. Hoppa över frågor som är svåra och återkom till dem när du är klar så sparar du på tiden. En annan sak jag la märke till var att de som gick tidigt var de som kuggade så utnyttja gärna tiden du får och gå igenom alla frågor om du kan. Lycka till! :)
Hej, jag ska skriva teorin provet på måndagen. Grattis NPA och tack för ditt jättebra svar.
Gäst 2018-07-05 20:54 ! Citera #
Gäst 2018-07-05
Hej igen! yes, helt slumpmässiga frågor men klarade det ändå :D
Grattis!!!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
1
I går 22:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo