Start > Körkortsforum > Får panik

Får panik

panik... 2018-07-02 11:16 ! Citera #
Pluggar på elevcentralen nu och är lite nervös haft redan 3 prov och blev underkänd, varje gång jag gör proven på elevcentralen får jag 54 rätt och när jag gör provet igen får jag 47 rätt .... vet inte va e felet känns som jag pluggar rätt fast ändå blir det fel. första provet jag gjorde i trafikverket fick 41 sen andra fick 47 och 3 fick 42 .. vet första provet va jag jätte nervös men andra var jag säker på att jag skulle klara det men det gjorde jag ej och 3 när jag väll skulle trycka på provet kom det frågor jag inte alls kände igen... :( hoppas verkligen nu att jag klarar det men mår skit ...

uppkörningen klarade jag på 1 försökte :)

några tips om hur man ska plugga och inte bli nervös så mycket ?
Julia 2018-07-02 11:23 ! Citera #
Läser du böckerna också? Jag gör sluttesten på elevcentralen 3-4 ggr om dagen och får 65/65 varje gång för att jag gör dem så ofta, utöver det läser jag ungefär 50 sidor i boken varje dag och gör lite olika ’’teoriprov’’ som finns online just för variationens skull. Stort tips!!
Du klarar det nästa gång, tror på dig!!
panik... 2018-07-02 11:25 ! Citera #
Har läst boken en gång , men gjort typ 9 tester och får 52-54 rätt varje gång och på 15 tester har jag fått underkänt och då ligger jag på 47-48 ..
Julia 2018-07-02 11:27 ! Citera #
Då har du nog pluggat för lite.. Får jag fråga när ditt nästa provtillfälle är? Så att jag kan hjälpa dig och lägga upp en plan för ditt plugg!
panik.. 2018-07-02 11:27 ! Citera #
Ska läsa igen och hoppas att jag klarar teorin för har den nu under veckan :) tack för tipset :) :)
panik.. 2018-07-02 11:27 ! Citera #
Har den på torsdag
panik.. 2018-07-02 11:43 ! Citera #
Jag har den på torsdag och har suttit sen i morse och pluggat men behöver hjälp typ med hur man ska plugga på teorin ..
West 2018-07-02 12:02 ! Citera #
Vilka typ frågor kuggar du mest på?
Alexandra 2018-07-02 12:12 ! Citera #
Du borde läsa boken mer!!!
Att bara sitta och nöta en massa tester är inte direkt effektivt eftersom du efter ett tag kommer lära dig alla svaren utantill. Och då kommer du inte veta varför ett svar är rätt på en fråga, utan du vet det bara för att du har gjort så många tester.
Det kallas för ytinlärning det som du håller på med, och det kommer inte vara till någon större hjälp när du gör dina riktiga teoriprov, som du säkert har märkt..

Så läs boken mer och fokusera lite extra på dom områdena som du har svårast för.
panik... 2018-07-02 12:12 ! Citera #
Jag kuggar mest på skyltar vissa frågor fattar jag inte :/ gjorde nyss ett prov fick 49 utan att kolla i boken ville testa och se va jag skulle få och vilka fel jag hade ..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor