Kurshållning

Öppet forum, ingen registrering
23:58
Länka

Jag har jätteproblem med kurshållningen i höga hastigheter. Vill ha tips på hur jag kan få bilen att gå rakt fram. Jag vet att man ska titta långt fram, men har problem med det. Tips?

10:23
Länka

Det kommer med vana. Men tänk på att inte hålla för hårt i ratten och använd små, mjuka rörelser. Håll dessutom blicken i mitten av vägen långt fram - inte hela tiden förstås, man ska avsöka också, men du förstår nog vad jag menar.

22:43
Länka
Gäst 2018-07-02

Det kommer med vana. Men tänk på att inte hålla för hårt i ratten och använd små, mjuka rörelser. Håll dessutom blicken i mitten av vägen långt fram - inte hela tiden förstås, man ska avsöka också, men du förstår nog vad jag menar.

Hålla blicken i mitten av vägen långt fram. Hur då?

22:49
Länka
Anonym 2018-07-02

Hålla blicken i mitten av vägen långt fram. Hur då?

Var nog lite otydlig - blicken i mitten av den fil man befinner sig i och vill vara centrerad i.

22:59
Länka
Gäst 2018-07-02

Var nog lite otydlig - blicken i mitten av den fil man befinner sig i och vill vara centrerad i.

Lite otydligt. Blicken i mitten av den fil man vill vara centrerad i?

23:13
Länka
Anonym 2018-07-02

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Btd_rv44_sandnes.png

Titta på den blå bilen. Den befinner sig i en fil. I denna fil vill bilen vara centrerad, dvs inte för nära varken höger eller vänsterkanten av filen. För att hålla rätt kurs, håll blicken framåt i mitten av aktuell fil.

10:40
Länka
Anonym 2018-07-02

Men herregud människa, du vet väl vad en fil är???

Öppet forum, ingen registrering