Hur definieras området i de fall där det är parkeringsförbud i ett område? Är det bara så enkelt som att allt efter skylten, oavsett hur stort, gäller? Eller ”upphör” området att gälla under vissa omständigheter? Om ni hänger på vad jag menar..
Körkortonline > Körkortsforum > Zontavlor
Zontavlor
Tja!
Hur definieras området i de fall där det är parkeringsförbud i ett område? Är det bara så enkelt som att allt efter skylten, oavsett hur stort, gäller? Eller ”upphör” området att gälla under vissa omständigheter? Om ni hänger på vad jag menar..
Banjovi 2018-07-01
Tja!Hur definieras området i de fall där det är parkeringsförbud i ett område? Är det bara så enkelt som att allt efter skylten, oavsett hur stort, gäller? Eller ”upphör” området att gälla under vissa omständigheter? Om ni hänger på vad jag menar..
En zontavla är ju i regel uppsatt vid varje infart till zonen, och likaså är en zontavla som talar om att zonen tar slut i regel uppsatt vid varje utfart från zonen.