Start > Körkortsforum > Kan jag bli en bra förare?

Kan jag bli en bra förare?

Framtidensförare 2018-06-27 08:11 ! Citera #
Hej alla,
Nu är det så att jag har ca 3 veckor kvar till min uppkörning och ångesten har tagit över mig.. Jag är en människa som tappar koncentrationen så lätt :( och glömmer alltid. Jag svängde flera gånger till vänster utan att kolla om bilar kommer jag glömde.. ibland bli jag förvirrad typ om när man ska byta körfältt.. jag tänker om jag glömmer kolla sidospegeöd döds vinkeln innan jag svänger och om jag kör på någon cyklist... Sen en annan sak är att jag reagerar inte så snabbt.. jag tänker om någon kör fel i min körfält vad ska jag göra hur ska bag reagera om någon beteer sig fel jag kommer få panik..Jag är ganska rädd nu.. och undrar om jag verkligen kan bli en förare.. körkort underlättar så mycket det är en behov men men.. undrar om det finns någon mer som kör idag men har kännt sig som mig? Kanske det är normallt att tänka så när man närmar sig slutet.
Mary 2018-06-27 09:16 ! Citera #
Hej, du måste övningsköra mera, att köra upp om 3 veckor känns för tidigt. Flytta fram uppkörningstiden, det är mitt ärliga råd till dig.
Jag har också varit osäker och stressad i trafiken men har lärt mig att hantera min stress och osäkerhet. Det är väldigt mycket att ta in i början, kolla speglar, dödavinkeln, manövrera bilen, ta hänsyn till andra bilister och samspela i trafiken.
Det tog mig nästan 2 år innan jag lärde mig köra bil säkert och nu är körkortet mitt.
Alla kan lära sig att köra bil har min lärare sagt, det tar bara olika lång tid för var och en.
Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest