Start > Körkortsforum > Behöver ventilera angående min…

Behöver ventilera angående mina två uppkörningar

Gäst 2018-06-21 11:57 ! Citera #
Gjorde uppkörning igår och idag, kuggade båda gångerna. Det var väl rättvist att jag kuggade men behöver ventilera då jag känner mig väldigt frustrerad. Jag borde ha klarat mig båda gångerna. Gjorde uppkörning i Malmö btw.

Första gången så gick det väldigt bra till och börja med, körde lite i staden och fick backa in i en ruta. Sedan körde vi mot motorväg där det var rätt bra, in i landsväg snabbt för en högersväng och ut igen på motorväg. Efter ett tag så bad han mig att vända vid Trafikplats Rosengård. Jag blev lite förvirrad nu då det är märkligt att vända i motorväg och även då jag inte visste vad trafikplats Rosengård var. Jag körde och såg skylten för trafikplats Rosengård men förstod inte riktigt var det var jag skulle vända. Snart kom vi fram till cirkulationsplatsen som då är trafikplats rosengård där jag borde ha valt vänster fil och kört nästan 360 grader tillbaka. Jag visste inte om att detta var trafikplatsen dock utan trodde att det var något som var i rosengård så jag svängde åt höger. Vid den mindre rondellen såg jag inte någon anvisning för trafikplats rosengård så jag körde rakt och när jag var ute ur rondellen förklarade jag att jag såg skylten men inte vet var den är. Han sa då att det var rondellen och jag fråga om han vill att jag ska forstätta rakt eller fortfarande vända. Han sa fortfarande vända. Då valde jag att göra en usväng (min första) vid korsningen längre fram då jag visste detta var den sista rimliga möjligheten. Tyvärr körde jag mot rött och misslyckades.

Som tur var så hittade jag en tid för idag men jag var då tvungen att köra med trafikverkets bil. Jag tänkte ok det lyckas jag med. Så jag är och kör och jag tycker att körningen går relativt bra för att vara första gången med en ny bil. Tyvärr såg jag inte att det fanns en oskyddad trafikant som vilel över en korsning vid rondell och jag körde istället för att stanna. Jag var halvvägs igenom övergångsstället och han var fortfarande 2-3m därifrån. Hon påstod att jag hade sett och kollat på honom men ändå fortsatt att köra vilket jag inte gjort.

Det som verkligen irriterar mig är att hon röd markerade allt (gjorde inte säkerhetskontroll denna gång) pga att jag bromsade för mycket vid avfart från motorväg. Fy fan vad jag blir arg över det, som att jag inte kan köra bil, bara för att jag var obekant med deras bil.

Får bara acceptera detta och göra om teoriprovet (kommer ej vara gilltigt vid nästa tillfälle jag kan, fan vad irriterande) och körprovet. Känns så jävla bull vill bara ha mitt körkort inte ens för att köra bara för att bli klar med alla lektioner och prov etc.
Gäst 2018-06-21 11:59 ! Citera #
Jag anmärkte även att jag borde ha stannat till den gående men ja det verkar inte spela någon roll. Jävligt konstigt att de kuggar en på något som inte ens man får körkortet indraget för utan bara böter. Detta var även tidigt vid början av körningen och jag hade helt glömt bort det ens hände under resten av körningen då jag tyckte det var sådan små sak att inte släppa förbi någon så långt borta.

tack för tiden att ni läste
Gäst 2018-06-21 14:20 ! Citera #
Gäst 2018-06-21
Jag anmärkte även att jag borde ha stannat till den gående men ja det verkar inte spela någon roll. Jävligt konstigt att de kuggar en på något som inte ens man får körkortet indraget för utan bara böter. Detta var även tidigt vid början av körningen och jag hade helt glömt bort det ens hände under resten av körningen då jag tyckte det var sådan små sak att inte släppa förbi någon så långt borta.

tack för tiden att ni läste
Av att läsa hela din text och hur du agerat i trafiken under dina uppkörningar är det utan tvivel korrekt att du inte ska bli godkänd!
Och att du inte ens har självinsikt och förstår det utan kommer med ursäkter och bortförklaringar visar att du inte alls är redo och förstår trafiken.
Plugga mer teori och övningskör mer innan nästa prov. Du är inte redo än.
Rannsaka dej själv gå igenom hela situationen en gång till.

Lycka till med körkortet!
Vi ses på vägarna när du klarat körkortet och förhoppningsvis är redo!
Gäst 2018-06-21 14:45 ! Citera #
Måste nog instämma med föregående efter läst allt.

Ta till dig det inspektören sa och tänk efter, insikter.

Lär du dig inte av dina misstag utan viftar bort dem, hur ska det bli då nästa gång du ”chansar” och du faktiskt råkar köra på någon,

Tänk på att 2-3 Meter är jävligt lite och ett par steg så är de fort avverkade.

Och du SKA lämna företräde för gående som ska gå övergångsställe.

Låter som du även kör rätt ”aggessivt” med....

Lugna dig och tänk efter, samt mer avslappnad attityd så kommer det få bätte ska du se.
Gäst 2018-06-21 15:54 ! Citera #
Tack för era svar. Vill bara påpeka att i början så sa jag själv att det var rättvist att jag ej godkände, är mest frustrerad med mig själv att jag inte klarade av att få körkortet.

Är ej så aggressiv när jag kör, trafikskolan skulle aldrig bokat tid åt mig om det var fallet. Anledningen jag missade den gående var pga synen blev skymd av backspegeln o jag tog inte de nödvändiga stegen för att motverka det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I går 19:38
4
I går 18:10
11
I går 18:00
1
I går 16:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor