Känner mig skydlig att ändå skriva något efter att ha hängt här inne och läst andras inlägg under tiden jag höll på med körkortet.
Så jag tog körkortet förra fredagen. Det tog 4/4 klarade teoriprov och 6 uppkörningar.
Det va rena helvetet om jag ska vara ärlig. Det jobbigaste för mig var när jag berätta för vänner att jag hade uppkörning och kom tillbaka med att ”kugga igen som vanligt”. Sen hade jag vänner som stöttade mig men det kändes värdelöst. Fick höra ”du tar det nästa gång” mer än jag kan räkna.
Tror jag blev underkänt de flesta gånger pga att jag var så nervös och därför gjorde fel eftersom min tankar var överallt.
Mitt bästa tips är: skit i allt när du sätter dig i bilen på uppkörningen, tänk att du är ute och kör med din körskolelärare och ta en skylt/situation i taget. Skit i saker som kan hända längre fram eller saker som du gjorde fel på innan.
Har ni några frågot gällande teori/kör-provet så ask away, känns nästan som jag kan alla frågor runt hur proven kan gå till.
Från och med min första till sista uppkörning tog det 1 år, vägen dit var fan inte lätt men, look at me now. Du klarar detta!