Start > Körkortsforum > Fler som kuggat på grund av pl…

Fler som kuggat på grund av planering/avsökning?

Sofie 2018-06-17 11:05 ! Citera #
Kuggade min första uppkörning förra veckan, kört via enbart trafikskola, kört sedan mars. Uppkörningen var mycket lättare än jag hade förväntat mig, jag slappnade av, utförde alla moment jag skulle men blev kuggade på grund av att jag borde tittat tidigare till vänster vid järnvägsövergång samt på grund av en tant som sprang rätt ut framöver bilen när jag skulle köra ut från min parkering, de var skymd sikt så såg henne inte fören hon var precis bredvid bilen men jag hade inte ens hunnit göra mer än startat bilen så ingen fara med de men de räknas ändå som bristande planering, fick ändå beröm för fin körning och körskolan tyckte inte att fler lektioner behövs inför omprov men blir ändå så nervös nu om man kan kugga för så små fel hur ska man då klara sig nästa gång.. Hade varit enklare att kugga på något ”riktigt fel”
maria 2018-06-17 15:00 ! Citera #
Hej, det är detaljer tittar inspektören på. Jag kuggades 3 gånger innan jag körde upp felfritt och fick mitt körkort. Var körde du upp någonstans? I Stockholm?
Gäst 2018-06-17 15:01 ! Citera #
Du kuggar bara om du gör trafikfarliga misstag. De är så ”riktiga” som felen kan bli. Tittar du inte ordentligt kan du skada andra människor. Inspektören kände att du inte är redo för körkort, och det är helt rätt med tanke på att du inte kunde köra säkert ens under ett stickprov. Hur ska det då gå i verkligheten?
gäst 2018-06-18 12:31 ! Citera #
Kuggade förra veckan pga samma men tog det idag, mitt tips till dig är att alltid kolla långt fram, avsök korsningar, rondeller och övergångställen innan du kommit, underlättar din körning också, lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest