Start > Körkortsforum > Uppkörning i Jönköping

Uppkörning i Jönköping

Loppan 2018-06-15 01:15 ! Citera #
Hej! Någon som nyligen (eller tidigare) kört upp i Jönköping och har lite tips? Kanske vilken rutt du körde, vilka moment du fick göra, hur inspektören var, vad som var svårt osv. Har klarat teorin men känner mig så himla nervös inför just uppkörningen och även om alla uppkörningar är olika så skulle det vara skönt att höra om någon annans uppkörning, lyckad som misslyckad.
Gäst 2018-06-15 17:53 ! Citera #
Ja dom har vägar, rondeller, korsningar som alla andra ställen i Sverige. Är du redo att ta körkort ska du kunna köra överallt istället för att be om tips ”nämen där är det enkelriktat så tänk på det”. Enkelriktade vägar etc är skyltade så du ska kunna avsöka dem o köra rätt. Likadant med allt som kontrollanten ber dig att göra..
Loppan 2018-06-15 21:03 ! Citera #
Jag förstår det, din tråkiga människa med samma svar till alla som frågar om tips kring uppkörningen i olika städer. Men det kan fortfarande lugna en lite att få höra andras historier. Har kört väldigt mycket i Jönköping och på andra ställen men vill ändå höra från andra kring deras erfarenheter. Självklart kör man bättre på vägar man känner igen än i helt nya städer förövrigt, de flesta med körkort gör små fel lite här och där, speciellt på nya ställen. Tips till dig; om du inte har svar på en fråga någon ställer så kanske det är bättre att inte svara alls.
SJ 2018-06-15 21:23 ! Citera #
Tyckte han gav ett bra svar, du ska kunna köra överallt och kör du upp ska du tydligt visa att du kan det
Loppan 2018-06-15 22:56 ! Citera #
SJ: Hen gav ett svar möjligtvis, men min fråga var ställd till någon som kört upp i Jönköping. Hen passar inte riktigt in i den målgruppen. Sen är det ett självklart svar som inte direkt behöver skrivas, är mycket medveten om att man ska kunna köra överallt och att uppkörningar skiljer sig från varandra. Men bad om andras erfarenheter kring detta och tyckte hens svar var onödigt.
Gäst 2018-06-15 23:29 ! Citera #
Om du nu har kört mycket i Jönköping som du säger så behöver du väl för sjutton inga tips.
Du borde ju kunna den stan både utan och innantill...
Piraten74 2018-06-17 17:19 ! Citera #
Tipset du behöver!
är att inte oroa dig för vart du kör upp utan hur du kör upp.

Finns inga specifika tips om just Jönköping och vilken rutt bestämmer inspektören lika så vilka moment, kan bli precis vad som helst på båda.

Förstår du vill ha facit så du känner dig tryggare, men finns inte,
inte mer än den kunskap du har, det är din trygghet.

Lycka till.
Piraten
Gäst 2020-01-24 17:47 ! Citera #
Tyckte han gav ett bra svar, du ska kunna köra överallt och kör du upp ska du tydligt visa att du kan det

Jag tyckte tvärtom. Om man ska inte svara på riktigt då är det bra att hålla tysten. Det är ingenting nyttigt med den här jävla diskussionen. Jag gillar inte sådana folk som blandar sig över allt men hallå sluta lägga näsan i blöt o låt de som har erfarenheten svara på honom.
Gäst 2020-01-26 19:13 ! Citera #
Gäst 2020-01-24
Tyckte han gav ett bra svar, du ska kunna köra överallt och kör du upp ska du tydligt visa att du kan det

Jag tyckte tvärtom. Om man ska inte svara på riktigt då är det bra att hålla tysten. Det är ingenting nyttigt med den här jävla diskussionen. Jag gillar inte sådana folk som blandar sig över allt men hallå sluta lägga näsan i blöt o låt de som har erfarenheten svara på honom.
Håller med...framförallt den som svarar i 1 ½ gammal tråd. På något som är utaggerat.
Pinger 2021-06-02 07:28 ! Citera #
Det var bra diskussion. Nu kan någon säga vilken rutt man följer?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo