Start > Körkortsforum > Klantigaste sättet att kugga u…

Klantigaste sättet att kugga uppkörning på?

Louise 2018-06-11 16:21 ! Citera #
Hej!

Om nån vecka är det dags för mig att göra både kör- och teoriprov och känner mig mest nervös inför körprovet. Sättet jag har försökt lugna mig på är att läsa om folks uppkörningar i massa olika körkortsforum. Hittade en tråd från 2010 som frågade efter andras erfarenheter kring klantiga saker de eller folk i deras närhet gjort som varit på en extremt hög nivå av klantighet. Vissa saker fick mig att skratta högt och känner att det känns lite bättre inför uppkörningen nu, skulle gärna vilja höra lite av era historier kring klantiga saker som gjort så att ni eller folk ni känner inte klarat uppkörningen.

Några exempel från den andra tråden var bland annat att det börjat regna på en uppkörning, personen satte på vindrutetorkarna men glömde sedan stänga av dom när regnet slutade och kuggade pga onödigt slitage på bilen, några andra glömde ta på säkerhetsbältet och en tjej som trodde hon körde perfekt hela uppkörningen hade inte använt sina blinkers en enda gång under hela uppkörningen.

Så har ni några roliga historier om kuggade uppkörningar att dela med er av? :D
Lasse 2018-06-15 22:48 ! Citera #
Japp och jag körde med heljuset påslaget hela uppkörningen och blev därmed kuggad, detta var visserligen många många många!! år sedan, men pinsamt var det allt
Hej 2021-07-03 22:48 ! Citera #
Förmodligen att missa att stanna med alla fyra hjulen i samband med stoppskylt
Björn He 2021-07-04 01:04 ! Citera #
Hej 2021-07-03
Förmodligen att missa att stanna med alla fyra hjulen i samband med stoppskylt
Jag var relativt nära att passera stopplikt utan att stanna vid stopplinjen, när jag och trafikläraren Malin övningskörde. Jag råkade ha virriga tankebanor som fick mig att försöka stanna en liten bit efter stopplinjen för att kunna få bättre sikt vid den skymda korsningen, men jag har nu efteråt börjat känna mig mycket ångerfull över det där misstaget, och jag blev då lyckligtvis plötsligt tvärstannad av henne och tillsagd att ”Det är stopplikt här, och då måste du stanna absolut stillastående vid stopplinjen INNAN du fortsätter.”. Lyckligtvis var det ju bara övningskörning just då, men hon Malin talade om för mig strängt att jag måste lära mig till uppkörningen att jag ”måste stanna absolut stillastående VID stopplinjen och sedan fortsätta köra”, för att när jag har uppkörning så är det jag själv som skall styra bilen.

Att passera stopplikt utan att stanna ABSOLUT stillastående vid stopplinjen är såvitt jag vet, liksom att passera vid rött ljus, ett mycket allvarligt brott mot Trafikförordningen, som i regel ger påföljden indraget körkort.
Oklart varför man kuggade 2021-07-04 07:08 ! Citera #
I rondellen där jag skulle köra mot ett mål men inga skyltar fanns längre
Låg i rätt fil dock, säger till inspektören varpå hon tar ratten och kör i i vänster fil i rondellen
Hon vet inte själv och säger
Sedan ,ja du var i rätt fil ändå?
Körde prickfritt hela vägen, gav mig ingen förklaring förutom Du körde för fyra dagar sedan upp, du klarade inte dig men du gjorde en jävligt bra backning :(

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor