Start > Körkortsforum > Vikt, Sträcka, Udda/Jämna

Vikt, Sträcka, Udda/Jämna

Gäst 2018-06-09 12:56 ! Citera #
Hej,

3 veckor kvar till teori testet för B-körkort så har jag svårt med vissa ämnen som lyder i rubriken.

För att räkna sträckor som reaktionssträcka eller bromssträcka osv så undrar jag om ni vet några lätta formler att komma ihåg?

Har även problem med vikter, hur mycket man får lasta och om passagerarnas vikt.. vad är det man behöver veta för att förstå det här?

Till slut har jag även problem med udda och jämna datum parkering/husnummer...

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta! Tack på förhand

- Idag får jag i snitt 59 rätt i Elevcentralens sluttest och över 60 rätt i Körkortonline..anser ni att jag har stor chans att bli godkänd på teoriprovet?

- Rekommenderar ni någon annan sida/app för att plugga? Jag är ganska billig kille och gillar inte att slösa pengar på appar :lol:
Mumb 2018-06-09 21:06 ! Citera #
Jag hade också problem med datumparkeringsskyltarna.

Om det är I och II på samma, alltså udda/jämna så ska du stå på den sidan om vägen som är tvärtom datumet.
Alltså är det 10/5 (=jämnt datum) så ska du stå på vägen med udda siffror (1,3,5,7,9 mm)
Är det 11/5 (=udda datum) så gäller det att stå på sidan med jämna gatunummer.

Är det en skylt med överstruket I eller II, alltså inte båda på skylten så gäller det bara datum, inte husnummer.
Är det en skylt med överstruket I (=udda) så får du inte parkera på någon sida om det är en udda dag, typ 5/6.
Är det en skylt med överstruket II (=jämna) så får du parkera där 1/6 men inte 2/6.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest