Start > Körkortsforum > Övningsköra med sitt barn

Övningsköra med sitt barn

HasseK 2018-06-04 06:46 ! Citera #
Hej! Blev av med mitt körkort för ett tag sen o räknar med att få tillbaks den om ca 9 månader! Min dotter får lov att börja övningsköra om knappt 2 år! Skulle jag ändå få lov att övningsköra med henne trots att jag åkte fast för en rattfylla? Är tidigare ostraffad!
Allias 2018-06-04 08:40 ! Citera #
:? Nä tyvärr, Man får inte ha haft indraget körkort på 5 år. Finns det ingen annan som kan köra med henne?
Gäst 2018-06-04 23:28 ! Citera #
”Man kan inte bli handledare:

om körkortet varit återkallat mer än tre månader under de senaste tre åren på grund av att man brutit mot en viktig trafikregel, exempelvis fortkörning eller kört mot rött ljus

om körkortet varit återkallat någon gång under de senaste tre åren på grund av rattfylleri, opålitlighet ur nykterhetssynpunkt eller grova brott

om körkortet under de senaste tre åren gällt med villkor om alkolås

om handledaren redan har 15 giltiga godkännanden om handledarskap.”

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/fragor-och-svar-om-korkort/handledarskap/#152959
Gäst 2018-06-04 23:29 ! Citera #
Tyvärr, du får ej.

Ge fan i att dricka och köra.
Gäst 2018-06-05 16:40 ! Citera #
Skyll dig själv att du inte kan bli din dotters handledare.
Tyvärr är så det ju nått som drabbar en oskyldig, nämligen din dotter.
Hoppas du har lärt dig en läxa..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor