Start > Körkortsforum > Bor i Danmark och jobbar i Sve…

Bor i Danmark och jobbar i Sverige

Confused 2018-06-01 14:34 ! Citera #
Hej Allihop, jag är skriven på trafikskolan i malmö innan vi flyttade till Danmark. Fast jag bor där bestämde jag mig att fortsatta körlektioner på samma trafikskola för att jag jobbar förtfarande i malmö. Problemet är att när jag skulle ta risk 2 går det inte boka in mig för att jag inte är inskriven i Sverige. Jag ringde Trafikverket om det här och hon som jag pratade med sa att det är ok så länge jag kan bevisa att jag jobbar i malmö och bara be trafikskolan att kontakta Trafikverket. När trafikskolan pratade med nån från trafikverket sa att det gäller inte längre för att jag inte är inskriven i Sverige. Oh nej! Jag har redan tagit nästan 50körlektioner i malmö nu. Snälla kan någon hjälpa mig? Tack
Gäst 2018-06-01 18:37 ! Citera #
Confused 2018-06-01
Hej Allihop, jag är skriven på trafikskolan i malmö innan vi flyttade till Danmark. Fast jag bor där bestämde jag mig att fortsatta körlektioner på samma trafikskola för att jag jobbar förtfarande i malmö. Problemet är att när jag skulle ta risk 2 går det inte boka in mig för att jag inte är inskriven i Sverige. Jag ringde Trafikverket om det här och hon som jag pratade med sa att det är ok så länge jag kan bevisa att jag jobbar i malmö och bara be trafikskolan att kontakta Trafikverket. När trafikskolan pratade med nån från trafikverket sa att det gäller inte längre för att jag inte är inskriven i Sverige. Oh nej! Jag har redan tagit nästan 50körlektioner i malmö nu. Snälla kan någon hjälpa mig? Tack
Ta körkortet i Danmark. Du borde inte flyttat innan kortet var klart. :) Annars får man sådana här problem vet du. ;)
Gäst 2018-06-03 12:10 ! Citera #
Kan du inte temporärt skriva dig hos någon vän tills du är klar med kortet?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov