Start > Körkortsforum > Reaktionssträcka

Reaktionssträcka

Gäst 2018-05-21 22:06 ! Citera #
Hej, när jag får en fråga om reaktionssträcka eller liknande på elevcentralen så räknar jag också med reaktionstid (typ om det står att det tar 4 sek att titta upp från mobilen osv), men i svaret så gör de aldrig det? Gör jag fel?

En till fråga: hur räknar man ut vilken hastighet man kommer att ha när man kraschar, t.ex: du kör i 9 km/h och kraschar med ett djur om 45 m
Gäst 2018-05-21 22:10 ! Citera #
Gäst 2018-05-21
Hej, när jag får en fråga om reaktionssträcka eller liknande på elevcentralen så räknar jag också med reaktionstid (typ om det står att det tar 4 sek att titta upp från mobilen osv), men i svaret så gör de aldrig det? Gör jag fel?

En till fråga: hur räknar man ut vilken hastighet man kommer att ha när man kraschar, t.ex: du kör i 9 km/h och kraschar med ett djur om 45 m
Alltås 45 meter inte minuter
Gäst 2018-05-21 22:20 ! Citera #
Reaktionstid och reaktionssträcka är två skilda saker...
Reaktionstid som frågan du skrev om frågade efter så är svaret på den frågan den tid det tar för dig att upptäcka en fara och innan du har påbörjat inbromsningen

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor