Start > Körkortsforum > Kuggad

Kuggad

Xeqtr 2018-05-21 21:07 ! Citera #
Jag körde upp förra veckan men blev kuggad mest för att jag körde för ”sakta” hastighetsgränsen på de vägarna jag körde är 40. Jag låg på 40 hela tiden varken mer eller mindre. Dessvärre vsr det en del bilar bakom mig. Men jag följer bara lagen? Känns som det är val mellan pest eller kolera för om jag överstiger hastigheten så har de rätt att kugga mig? Har de hänt nån förut?
Gäst 2018-05-21 22:10 ! Citera #
Då har du uppenbarligen inte kört i 40 km/h. Då kan de inte kugga dig på det, om du inte hindrar trafiken på annat sätt.
Gäst 2018-05-21 22:22 ! Citera #
Jag håller med föregående skrivare...
Har du hållit hastigheten så kan dom inte kugga dig, så antigen har du kört fortare utan att veta om det, eller så är det nått annat som du har kuggat på som du inte har tagit upp här ännu..
Xeqtr 2018-05-21 23:31 ! Citera #
Jo men han sa själv att jag körde för sakta. Jag frågade om jag körde för fort nån gång men han sa nej. Han sa att jag uppehöll trafiken och inte samarbeta med andra trafikanter. Men då sa jag att jag följer lagen? Men blev ändå kuggad..
Gäst 2018-05-22 09:45 ! Citera #
Därav kuggade, hindrande av trafik och dåligt sammarbete i trafiken.....

Dock borde mer oreciserat var du körde för sakta..
Gäst 2018-05-22 10:32 ! Citera #
Är du säker på att hastigheten var 40? Kanske var den 50 och därav kuggningen.
Gäst 2018-05-22 10:43 ! Citera #
Gäst 2018-05-22
Är du säker på att hastigheten var 40? Kanske var den 50 och därav kuggningen.
Så tänkte jag också, sedan det där att han även inte samarbetade med dom andra trafikanterna tyder ju på att det även var nått mera som låg till anlag för en kuggning. Det första jag tänker är hindrade in i en rondell, eller om han inte släpper fram en bil när det är högerregeln..os.v

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor